09. avg 2017.

Zbog uskraćivanja informacija TV Kanal 9 direktori javnih preduzeća kažnjeni sa milion dinara

Novosadskoj televiziji Kanal 9 gradska komunalna preduzeća i javne ustanove uskratile su odgovore na ukupno 800 pitanja, što je bio osnov za tužbe, a među sudskim odlukama koje od aprila ove godine pristižu su i one koje kažu da su direktori načinili prekršaj i kažnjavaju se sa ukupno milion dinara

Ilustracija; Foto: Pixabay/ OpenRoadPR

Direktori JKP „Vodovod i kanalizacija“ Miloš Stanisavljević, JKP „Čistoća“ Vladimir Zelenović i direktorka nekada gradske TV Apolo iz Novog Sada Emilija Marić sudski su kažnjeni na osnovu prekršajnih postupaka sa ukupno milion dinara zbog nedostavljanja 300 od 800 traženih informacija.

Vlasnica TV Kanal 9 Maja Pavlović kaže Udruženju novinara Srbije da je protiv odgovornih lica podnela prekršajne prijave, a protiv preduzeća tužbe za naknadu štete.

Ona kaže da je televizija od dobijenih 12 presuda za 300 nedostavljenih informacija, do sada uspela da naplati samo dve. U istom periodu, oko 200 slučajeva je zastarelo, za šta Kanal 9 čeka naknadu troškova od Prekršajnog suda koji je trenutno u blokadi.

„U ovom gradu postoji veliki problem sa nelegalnim priključcima na vodovod, kao i zastarelim cevima što dovodi do velikih gubitaka vode i povećanih računa koje plaćaju građani. Pitali smo gradski vodovod kolika je po godinama potrošnja vode u svakom delu grada, koliki su troškovi, ali nismo dobijali odgovore. Takođe, ideja je bila da građane obavestimo koliko je kontejnera i kanti u kojem delu grada, kada su i koji menjani i koliko su ih koštale ove usluge. Prošli smo isto kao i sa ’Vodovodom’, nismo dobili nijedan odgovor. Od bivšeg Gradskog informativnog centra „Apolo“, zbog drugih tema koje smo radili, tražili smo informacije o iznosima koje je ova televizija plaćala REM-u za emitovanje programa. Ni od njih ništa nismo dobili“, rekla je UNS-u Pavlović.

Ove teme TV Kanal 9 je pokrenuo u saradnji sa Udruženjem za zaštitu potrošača „Prosperitet“ 2015. godine sa kojim je planirao da sprovede projekat, a s ciljem da Novosađani saznaju kolika je potrošnja vode u pojedinačnim delovima grada u prethodne tri godine.

Maja Pavlović za UNS kaže da još uvek čekaju sudska rešenja za naplatu troškova u 12 postupaka kojima je obuhvaćeno 300 neodgovorenih zahteva za informacijama, na osnovu kojih TV Kanal 9 od direktora potražuje oko 19 miliona dinara.

„Paralelno smo se žalili i Povereniku za informacije od javnog značaja. Cilj žalbi Povereniku bio je da dobijemo tražene informacije, a cilj prekršajnih postupaka da skrenemo pažnju da se krše zakonske procedure i da će oni koji su za to odgovorni morati da snose posledice, tj. da za to budu kažnjeni. Da oni shvate da pozicija na čelu javnog preduzeća nosi određene privilegije, ali i obaveze“, objašnjava Pavlović.

Po Zakonu o pristupu informacijama od javnog značaja, kaznu za prekršaj zbog nedostavljanja informacija plaćaju odgovorna lica u ustanovi, pa će tako direktori ovih preduzeća milion dinara, uvećanih za sudske troškove koje bude odredio sud, plaćati ličnom imovinom.

Ukoliko, pak, i Privredni sud u odvojenim postupcima za naknadu štete, presudi u korist TV Kanala 9, kaznu će platiti i preduzeća, novcem iz budžeta.

Na pitanje misli li da će od direktora preduzeća uspeti da naplate kazne, Pavlović kaže da je na sajtu imovine funkcionera „Vodovoda“ i „Čistoće“ videla da direktori imaju imovine.

„Imaju stanove, depozite u bankama, automobile, pa ostaje da se vidi da li će direktori pokušati da ’sklone’ svoju imovinu ili će platiti kazne i nadoknaditi nam troškove koje smo imali, odnosno hoće li direktori prihvatiti i svoju odgovornost ili će samo rabiti prava i beneficije“, rekla je Pavlović.

Ona navodi da svaki zahtev za pokretanje prekršajnog postupka košta 25.500 dinara. Osim toga, u sudske troškove spadaju i pristup advokata ročištima, kao i pisanje podnesaka i žalbi, pa ova medijska kuća ukupno na ime sudskih troškova, u 12 dobijenih presuda, potražuje oko 19 miliona dinara.

„U jednoj od dve presude koje smo uspeli da naplatimo, TV Apolo je oglašena krivom za to što nije dostavila informaciju na tri zahteva za dostavljanje informacije od javnog značaja, a u drugoj nam je sud platio za jedan zastareli zahtev za informaciju od javnog značaja. Pravda je spora, ali mi smo strpljivi i mi ćemo je dočekati“, kaže Pavlović.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend