28. feb 2020.

Savet za štampu: Bez prekršaja kodeksa za Ozon press

Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu nisu mogli da se usaglase na sinoćnoj sednici da li je čačanski portal Ozon press prekršio Kodeks time što je na svom sajtu odobravao uvredljive komentare čitalaca ispod teksta o predsedniku Pokreta 3 plus, Vladici Gavriloviću. Takođe su odlučili da isti portal nije prekršio Kodeks novinara zbog komentara čitalaca na račun potpredsednice tog pokreta, Daliborke Nestorović.

Tekst „Vladica Gavrlović na izborima sa malinarima“ i uvredljivi komentari čitalaca uznemirili su članove Pokreta za decu 3 plus. Zbog toga je na isti tekst upućeno dve žalbe, jedna u ime Vladice Gavrlovića, predsednika tog pokreta, druga u ime potpredsednice Daliborke Nestorović.

Žale se pre svega zbog odobrenih i uvredljivih komentara čitalaca na njihov račun.

U slučaju Gavrilovića, Komisija Saveta za štampu nije mogla da donese odluku jer nije bilo više od osam glasova za ili protiv odluke da je u ovom slučaju prekršen Kodeks.

U drugom slučaju koji se odnose na komentare u kojima se spominje potpredsedsnica Pokreta 3 plus, Daliborka Nestorović, članovi Komisije za žalbu Saveta za štampu doneli su odluku da Ozon pres nije prekršio Kodeks.

Inače, sednici su prisustvovali i podnosioci žalbi koji su prilično burno reagovali na odluke članova Komisije Saveta za štampu.

Gavrilović je optužio Komisiju da je pristrasna jer „nisu uzeli u obzir činjenicu da je neistina da on izlazi na izbore“. Međutim, odgovoreno mu da je Komisija raspravljala samo o onome na šta se on žalio, te da se on u žalbi nije osvrnuo i na istinitost izveštavanja.

„U ovoj Komisiji sedi sedam žena. Teško mi je što ste doneli odluku da nije prekršen kodeks kada se za jednu majku kaže da je pod*uzna muva“, rekla je Daliborka Nestorović.

Članovi Komisije reagovali su i na ovu izjavu, navodeći da u žalbi ovakavog komentara nije bilo.

Savet za štampu: Lokalni mediji dosledni poštovaoci Кodeksa

Savet za štampu analizirao je šest lokalnih štampanih medija, uglavnom nedeljnika u periodu od jula do novembra prošle godine.

Kako navode, opšti je zaključak da su lokalni mediji dosledni poštovaoci Кodeksa novinara Srbije, i da su greške više plod nedovoljnog razumevanja nijansi Кodeksa, nego njegovog opšteg nepoznavanja.

Kao „najdrastičniji“ primer navode list Pančevac, koji je objavljivao istovetne prekršaje skrivenog oglašavanja i neosnovanog optuživanja jedne osobe zbog sukoba izdavača i novinara sa njom.

„Najveći broj prekršaja imao je list Кragujevačke, 72, na drugom mestu je Pančevac sa 34, potom Grad sa tri, Lozničke novosti sa dva, Nova naša reč sa jednim i Sremske novine koje nemaju ni jedan prekršaj“, navodi se u analizi.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend