07. avg 2018.

Savet za štampu: Četiri javne opomene za Pink.rs i Informer

Zbog kršenja odredbi Kodeksa novinara koji se odnose na istinitost izveštavanja i novinarsku pažnju, portal Pink.rs i tabloid Informer dobili su po dve javne opomene Saveta za štampu. Kodeks je prekršio i tabloid Alo kome je naloženo da objavi odluku samoregulatornog tela.

Bojan Jovanović, otac pokojnog Luke Jovanovića koji je poginuo na Brankovom mostu u slučaju „Kantrimen”, podneo je žalbu Savetu za štampu zbog Informerovog teksta „Specijalni rat – ruše državu preko Jelene i kantrimena” objavljenom 14. maja.

U tekstu se tvrdi da „britanski i američki špijuni… pokušavaju da izmanipulišu porodice ubijene pevačice Jelene Marjanović i Luke Jovanovića da optuže državu za zataškavanje ovih zločina”. Jovanović tvrdi da ga nijedna nevladina organizacija nije kontaktirala, kao ni redakcija Informera.

Komisija je utvrdila da je ovim tekstom Informer prekršio tačke koje se odnose na istinitost izveštavanja, novinarsku pažnju i poštovanje privatnosti i izrekao tabloidu javnu opomenu. 

Odbornik u Skupštini grada Beograda Željko Veselinović podneo je žalbu protiv Informera, Alo-a, portala Pink.rs i Srbijadanas.com, koji su krajem juna objavili tekstove pod istim naslovom „Đilasovi prostaci nastavljaju sa dobacivanjem – Mirković: Da Veselinović i Čokić imaju imalo obraza podneli bi ostavku“

Sva tri medija su netačno prenela Mirkovićevu izjavu, tvrdeći da je on „optužio“ dvojicu odbornika za vređanje Gorana Vesića, i iznoseći svoje, neosnovane optužbe. U ovom slučaju, mediji nisu postupili ni u skladu sa pravilima profesionalne pažnje, jer ni na koji način nisu ni proverili, niti ponudili bilo kakve dokaze za iznete tvrdnje”, obrazložila je komisija.

Informeru i portalu Pink.rs izrečena je javna opomena, Alo-u je naloženo da odluku objavi, a deo žalbe koji se odnosi na portal Srbijadanas.com je rešen dogovorom.

Pink.rs je još jednom prekršio Kodeks objavljivanjem teksta „Bal maskiranih ludaka: Đilas ima maskiranog Veselinovića, a Jeremić Markovića“.

Ovaj portal je, bez ikakvog osnova i dokaza da se igde pojavio maskiran, doveo Veselinovića u vezu sa osobama koje su pod maskama govorile na konferenciji za novinare, u čemu podnosilac žalbe uopšte nije učestvovao”, navela je Komisija zaključivši da portal nije izvestio tačno i objektivno. 

Savetu za štampu se žalio i Luka Lazukić, suprug Nataše Bekvalac, zbog tekstova u Kuriru u kojima je, kako tvrdi, neosnovano optužen za porodično nasilje a pritom nije kontaktiran za komentar.

Komisija je, međutim, odlučila da Kodeks nije prekršen „uprkos tome što su neke kvalifikacije mogle biti izbegnute“.

Lazukić je prvih dana izbegavao da daje izjave novinarima… Kada ne mogu da dođu do svih aktera događaja, novinari moraju da se oslone na dostupne izvore. Komisija je uzela u obzir i to da je Lazukić kasnije dao više izjava i intervjua za nekoliko medija, među kojima je i Kurir, tako da je imao mogućnost da iznese svoju verziju događaja„, navodi Komisija ovog tela.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend