27. okt 2022.

Savet za štampu: Informer prekršio Kodeks zbog intervjua sa silovateljem, Danas zbog intervjua sa osuđivanim glumcem – nije

Informer je objavljivanjem intervjua sa višestruko osuđivanim silovateljem prekršio više etičkih pravila iz Kodeksa novinara, jednoglasno je ocenio Savet za štampu. Većina članova Komisije za žalbe misli da Danas nije prekršio Kodeks objavljujući intervju sa glumcem osuđivanim za nedozvoljene polne radnje nad maloletnikom

Sednica Komisije za žalbe Saveta za štampu (foto: Danica Đokić / Cenzolovka)

Prorežimski tabloid Informer je objavljivanjem intervjua sa višestruko osuđivanim silovateljem prekršio više tačaka Kodeksa novinara Srbije, jednoglasno je odlučila Komisija za žalbe Saveta za štampu na poslednjoj sednici.

Prema navodima Komisije, Informer je tim intervjuom prekršio čitav niz etičkih pravila koja se odnose na podsticanje nasilja, štetan uticaj na decu, unošenje straha, izostanak dužne profesionalne pažnje i druga.

Odluka je doneta zbog žalbe Autonomnog ženskog centra, mada su u Savetu istakli da se na taj intervju žalio veliki broj građana i građanki.

Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu rekli su da im se ne dešava često da dobiju toliko žalbi zbog nekog slučaja, te da je poslednji put tako bilo pre dve godine u vezi sa izveštavanjem o silovatelju Ninoslavu Jovanoviću.

Mišljenje, a ne odluka: Danas nije prekršio Kodeks

Sa osam glasova za, jednim glasom protiv i jednim uzdržanim, Savet je odlučio da prihvati zahtev dnevnika Danas da proceni da li je objavljivanjem intervjua sa glumcem Goranom Jevtićem, osuđenim za nedozvoljene polne radnje nad maloletnikom, list prekršio Kodeks.

Zahtev je Danas uputio nakon što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić uporedio navedeni intervju sa intervjuom sa silovateljem u Informeru.

Vučićevo poređenje je članica Komisije Tamara Skrozza ocenila kao „grub atak na slobodu govora”.

„U Kabinetu predsednika se to ne dešava prvi put”, navela je ona i dodala da „ova dva intervjua ne bi trebalo ni u jednoj dimenziji svesti da budu poređena tada i na tom mestu”.

Ona je istakla i da je Savet taj „koji će reći da li je ovo u skladu sa Kodeksom”, a ne „predsednik i drugi iz državnog vrha, koji mašu tim tekstovima, jer nisu oni nadležno ministarstvo, regulatorno telo ili medijski stručnjaci”.

Naglasivši da oni ne donose odluku već daju mišljenje, sedam članova je procenilo da Danas nije prekršio Kodeks, jer „intervjuisani glumac nije govorio o delu za koje je osuđen, nego o svom radu”.

Dodali su da postoje „nijanse dobrog ukusa” o kojima se može diskutovati, te da „kao čitaoci možemo suditi da li nam se to dopada ili ne”, ali da Kodeks nije prekršen.

Dve članice su bile uzdržane, a Jelka Jovanović je izuzeta iz ocenjivanja, jer piše za taj medij.

Tokom diskusije se postavilo pitanje da li neko ko je pravosnažno osuđen treba da dobije prostor u medijima, a razgovaralo se i o razlici između privatnog života umetnika i onoga kako je prikazan u javnosti.

Članica Komisije Nadežda Budimović podsetila je da je Savet pre sednice bio izložen brojnim pritiscima da se o zahtevu Danasa ne govori.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend