25. jan 2018.

CRTA: Pink pokušava da diskredituje nas i Tamaru Skrozzu

Televizija PINK je u jučerašnjem prilogu emitovanom u Nacionalnom dnevniku iznošenjem netačnih informacija i namernim izvrtanjem konteksta pokušala da diskredituje posmatračku misiju CRTE kao i članicu Upravnog odbora CRTE novinarku Tamaru Skrozzu.

Tamara Skrozza (Foto: FoNet)

U saopštenju ove organizacije kaže se da CRTA, u svojstvu domaće posmatračke misije, izborne procese posmatra u skladu sa međunarodnim standardima, da je pratila parlamentarne izbore 2016. i predsedničke prošle godine, kao i lokalne izbore u Zaječaru i Pećincima 2017. godine i ukazuje da je time doprinela većoj informisanosti građana o navedenim izbornim procesima.

„Podsećamo da je prilog TV PINK usledio samo dan nakon što je CRTA predstavila analizu izveštavanja medija u periodu pre početka zvanične kampanje za beogradske izbore a koja je pokazala da postoji nejednaka medijska zastupljenost političkih aktera i da je prisutna tzv. ‘funkcionerska kampanja’. Ovi nalazi, istovetni su i sa nalazima iz prethodnih izbornih ciklusa. CRTA je tom prilikom iznela i niz predloga različitim izbornim akterima kako bi se prevazišli, sada već sistemski, propusti tokom kampanje“, kaže se u saopštenju i ističe da se nalazi i preporuke CRTE iz prethodnih izbornih procesa podudaraju se sa nalazima i preporukama međunardone posmatračke misije OEBS/ODHIR i drugih posmatrača.

CRTA, koja je članica Globalne i Evropske mreže organizacija koje se bave posmatranjem izbora – ENEMO i GNDEM, će nastaviti da i dalje obaveštava građane o kvalitetu izbornog procesa na objektivan način i uz poštovanje standarda.

Povezane priče

NUNS i NDNV: Intenzivirana prljava kampanja

Ovim povodom oglasili su se i Nezavisno udruženja novinara Srbije i Nezavisno društvo novinara Vojvodine najoštrije, koji osuđuje prljavu kontinuiranu kampanju koju prorežimski mediji vode protiv novinarke nedeljnika Vreme i članice Komisije za žalbe Saveta za štampu Tamare Skrozza i drugih novinara i medija.

Oni smatraju da je posebno indikativno što su napadi na “nepodobne” novinare i gotovo otvoreni pozivi na linč eskalirali neposredno nakon posete međunarodne delegacije, sastavljene od predstavnika Evropske federacije novinara (EFJ), Međunarodnog instituta za štampu (IPI) i Medijske organizacije za jugoistočnu Evropu (SEEMO), koja je boravila u Beogradu kako bi ustanovila pravo stanje medijskih sloboda i bezbednosti novinara.

NUNS i NDNV smatraju da je „šizofrena hajka na novinare usledila zbog nalaza međunarodne misije da je stanje medijskih sloboda u Srbiji veoma loše“. Posebno ih zabrinjava to što su napadi učestali uprkos obećanju predsednika Srbije Aleksandra Vučiča članovima međunarodne misije “da će braniti slobodu medija bez uslova”.

Dva novinarska udruženja podsećaju da je na kraju posete Beogradu predsednik EFJ Mogens Bliher Bjeregord izjavio da je u Srbiji mnogo pritisaka i pretnji prema novinarima, te da predsednik Vučić mora da podrži slobodu medija dok ne bude prekasno.

Glavni urednik prorežimskog tabloida Informer Dragan Vućićević, naime, juče je, ukazuju NDNV i NUNS, na „prorežimskoj tabloidnoj TV Pink optužio novinarku Tamaru Skrozza i nedeljnik Vreme za koji radi da svojim tekstovima u interesu biznismena Miroslava Miškovića izazivaju atmosferu haosa pred izbore za Skupštinu Beograda kako bi posle izbora proglasili izbornu krađu. Izvlačeći iz konteksta polurečenice, izgovorene u jednoj satiričnoj emisiji, TV Pink je u svom prepoznatljivom profesionalnom maniru, uglednu novinarku targetirao kao arhineprijatelja Aleksandra Vučića“.

Pretnje, hajke i uvrede

U istoj emisiji Vučićević je izgovorio laž da je glavni urednik agencije Beta Dragan Janjić otvoreno optužio predsednika Srbije Aleksandra Vučića za ubistvo Olivera Ivanovića. Udruženja podsećaju da je takva lažna optužba povod da se protiv kolege Janjića na društvenim mrežama danima vodi jeziva kampanja u kojoj mu se preti proterivanjem i ubistvom.

Voditelj emisije Predrag Sarapa i Vućićević vređali su predsednika NUNS-a Slavišu Lekića i omalovažavali ugledni list Danas nazivajući ga listom CIA. Vućićević je optužio Crtu i druge nevladine organizacije da su plaćenici Američke ambasade, USAID-a, i američkih biznismena Rokfelera i Soroša i najprimitivnijom retorikom se rugao liderima opozicionih stranaka i drugim uglednim javnim ličnostima, poznatim po kritičkom mišljenju o aktuelnoj vlasti.

Već dva dana na sajtu Informera i drugim ultradesničarskim sajtovima, podsećaju NUNS i NDNV, vodi se prava hajka i protiv kosovske novinarke Une Hajdari, saradnice međunarodne novinarske organizacije Reporteri bez granica, zbog njenog šaljivog tvita povodom pres konferencije predsednika Srbije tokom posete severu Kosova. Objavljena je njena fotografija i nazvana je mrziteljkom svega srpskog i Vučića, a odmah posle objave huškačkog članka, Hajdari je putem društvenih mreža dobila uvrede i ozbiljne pretnje.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend