04. dec 2020.

EU mediji: Izveštavanje o slučaju Sajer ogolilo Orbanovu kontrolu medija

Mađarski mediji uglavnom su dali nepotpunu i drugačiju verziju učešća evroposlanika Jožefa Sajera na gej seks zabavi što je razotkrilo licemerje vladajuće partije Fides, borca za tradicionalne porodične vrednosti i zauzdavanje prava LGBTI osoba, piše EU-obzerver.

Iz „minimalističkog“ izveštavanja provladinih i državnih medija moglo se saznati samo da se Sajer, ključni saveznik premijera Viktora Orbana, izvinio porodici i glasačima što je prekršio mere protiv širenja kovida-19 učestvujući na jednoj kućnoj zabavi u Briselu, bez ikakvog konteksta i detalja.

Afera Sajer ogolila je do koje je mere mađarska vlada u stanju da kontroliše politički narativ u zemlji u kojoj se već deset godina napadaju nezavisni mediji.

Javni servis je 1. decembra uveče kratko izvestio o Sajerovom saopštenju ističući njegovo izvinjenje.

Novinska agencija MTI dala je samo kratak izveštaj, bez konteksta, o Sajerovom saopštenju gde on priznaje da je učestvovao na kućnoj zabavi ali demantuje da je koristio drogu i da je pilula ekstazija koju je policija našla u njegovoj torbi njegova.

Zatim su 2. decembra novinari sajta Telex.hu bili onemogućeni da postavljaju pitanja o slučaju Sajer ministrima koji su dolazili na sednicu vlade a zgradu u kojoj se održavao sastanak u Budimpešti okružila je policija.

Telex.hu su pre par meseci pokrenule desetine novinara otpuštene sa najvećeg portala Index.hu nakon što je u njemu povećana vladina kontrola.

Samo jedan provladin sajt – Pešti Šracok (Pesti Sracok), upozorio je u uvodniku na naslovnoj strani kako bi slučaj Sajer mogao da znači probleme za „nacionalnu stranu“ na izborima 2022.

Gabor Poljak (Polyák) iz medijskog tink tenka Mertek medija monitor rekao je za EUobzerver da su provladini mediji slučaj tretirali pažljivo, stavljajući u prvi plan teorije o umešanosti obaveštajnih službi i potpuno izostavljajući da je Sajer učestvovao na gej seks partiju.

Fides je, navodi briselski portal, u poslednjih deset godina izgradio medijsku imperiju najpre preuzimanjem kontrole u javnim medijima i njihovim pretvaranjem u glasnogovornike vlade. Zatim su biznismeni bliski vladi postepeno zadobijali kontrolu nad privatnim medijima.

Pozivajući se na ranije istraživanje Merteka, čije je sedište u Budimpešti, Poljak je rekao da samo trećina ispitanika kaže da prati sve vrste medija dok 80% od preostale dve trećine dominantno prati medije koje drže saveznici Fidesa.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend