02. jul 2021.

Neki listovi u EU odbili da objave Orbanov oglas o budućnosti Unije

Malteški list „Tajms of Malta“ (Times of Malta) i još nekoliko evropskih listova odbili su zahtev Vlade Mađarske da objave oglas preko čitave stranice u kojem je predstavljena vizija premijera Viktora Orbana o budućnosti Evropske unije.

Brojni listovi širom Evrope su reklamni članak, preveden na njhove jezike, objavili ove nedelje kada je mađarska vlada kritikovana zbog usvajanja zakona u junu koji su mnogi evropski lideri osudili kao napad na LGBT prava.

Parlament Mađarske je sredinom juna izglasao zakon kojim se zabranjuje „promovisanje“ homoseksualnosti među maloletnicima.

List „Tajms of Malta“ je u saopštenju danas napisao da bi objavlivanje tog teksta značilo da je list instrument za promovisanje svega što je protivno slobodi medija, nazivajući Orbana premijerom koji je „pritisnuo novinare, demokratiju, vladavinu prava i druga ljudska prava“.

List se takodje osvrnuo na mađarski zakon usvojen u junu kao „flagrantno kršenje ljudskih prava u jednoj zemlji EU“.

U tekstu oglasa objavljenom u Francuskoj, Španiji, Češkoj i drugim zemljama, Orban navodi da „u Briselu grade super državu“ i da je evropska integracija „sredstvo, a ne cilj“.

„Kažemo ‘Ne!’ evropskoj imperiji“, navodi se u jednoj od sedam tačaka tog teksta.

Orban koji je kritičar EU i često se ne slaže sa evropskim vodjama oko učinka svoje zemlje u vladavini prava, naziva Evropski parlament „ćorsokakom“ i kritkuje nevladine organizacije što imaju prevelik uticaj na kreiranje politike. On se u tom članku takodje založio za prijem Srbije u EU.

Belgijski list „De Standard“, koji je odbio da štampa tekst, izdao je odgovor Orbanu na celoj strani: „Dragi Viktore Orbane, zakoni nikad ne treba da razlikuju ljubav od ljubavi… ni jedna vlada ne treba da diktira kako da se govori o ljubavi“, navodi se na stranici čija pozadina je u duginim bojama.

Glavni urednik lista Karel Verhoven napisao je u poruci na portalu lista da bi bilo „suviše cinično prodavati medijski prostor šefu vlade koja je ograničila slobodu medija u svojoj zemlji“.

Belgijski listovi „La libr Belžik“ (La Libre Begique) i „De Morgen“, takođe su odbili da objave Orbanov reklamni tekst.

Glavni urednik švedskog lista „Dagens Niheter“ (Dagens Nyheter) Peter Volodarski je napisao na Tviteru da je list umesto toga tražio intervju sa Orbanom, ali da nije dobio odgovor.

Peter Felman glavni urednik švedskog lista „Dagens Industri“ koji jeste objavio madjarski oglas, rekao je za švedsku televiziju SVT danas da je to bila teška odluka, ali da su oni liberalni list koji štiti slobodu izražavanja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend