01. sep 2022.

Ko koči zamračivanje Pink televizije u Crnoj Gori?

Savet Agencije za elektronske medije (AEM) ni juče nije donio odluku o zamračivanju programa Pink televizije zbog, kako se ukazuje, “skandaloznog i primitivnog izveštavanja“ o tragediji koja se dogodila na Cetinju, prenose crnogorski mediji.

Foto: gradski.me

Iako je na prekjuče održanoj sednici postojao kvorum koji je mogao da izglasa zamračivanje – to se nije dogodilo. Kako je tada rečeno sednica će najverovatnije biti održana juče, međutim nije ni sazivana.

I pored javne saglasnosti svih članova Saveta oko skandaloznog priloga Jovane Jeremić, zamračenja još uvek nema.

Nema ni neophodnog dokumenta – mišljenja stručne službe na osnovu kojeg bi članovi Saveta trebalo da glasaju.

Prema informacijama Pobjede, taj dokument postoji, ali ga novopostavljeni v.d. Nikola Ivanović juče nije potpisao, iako su članovi Saveta tražili da im se taj dokument što pre dostavi.

Pobjedi je pojašnjeno da članovi Saveta treba da sačekaju nalaz stručne službe i da na osnovu njega glasaju.

“Ako se već radi nalaz stručne službe, onda su članovi Saveta dužni da ga sačekaju. Problematično je što im taj dokument još nije dostavljen”, kazao je ekspert Pobjedi.

DOPIS PINKA

Juče je u AEM stigao i dopis Pink televizije koji je u ime vlasnika Željka Mitrovića potpisao glavni i odgovorni urednik informativnog programa Pink TV Goran Gmitrić. Pink moli da se njihovi programi ne zamračuju i ističe da će sankcionisati voditeljku Jovanu Jeremić, i sve odgovorne zbog emitovanja takve najave i priloga.

U dopisu se navodi da menadžment Pinka veruje da crnogorska javnost pritiska članove Saveta AEM, te da se protiv te televizije vodi kampanja.
“Da li je tačno da je Vuk Borilović bio patološki zaljubljen u svoju lepu stanarku Natašu Martinović?

Da li je zbog toga poslao svoju porodicu u Herceg Novi i da li je istina da je Nataša o tome obavestila svog muža“.

Ova najava koju je izgovorila Jeremić ne samo da je grubo kršenje novinarskih principa već i etike i moralnih načela kojima su novinari dužni da se rukovode čak i kad vode emisije zabavnog karaktera.

Pink M televizija traži od članova Saveta da ne ukidaju taj program u Crnoj Gori. Pobjeda je imala uvid u dokument koji potpisuje glavni i odgovorni urednik informativnog programa Pink TV Goran Gmitrić, koji u ime vlasnika TV Pink Željka Mitrovića na sve načine pokušava da izbegne gašenje svojih programa u Crnoj Gori.

POKUŠAJ OPRAVDANJA

Uredništvo Pink televizije je izrazilo duboko izvinjenje porodicama žrtava i saosećanje sa njihovim bolom.

“Posebno naglašavamo da najava pomenutog priloga nije bila odobrena od strane urednika emisije “Novo vikend jutro“, u okviru kojeg je on emitovan, kao i da je voditeljka Jovana Jeremić u slobodnoj interpretaciji, prilog najavila na krajnje neprimeren način zbog čega će, odlukom glavnog i odgovornog urednika i menadžmenta televizije, protiv urednika emisije i voditeljke biti pokrenut disciplinski postupak, u kojem će im se zbog grube greške u programu, izreći odgovarajuća sankcija”, navodi Gmitrić u pismu koje šalje crnogorskoj Agenciji za elektronske medije.

Iako su interpretacije koje Jeremić ima u emisijama gotovo uvek van profesionalnih standarda, uredništvo ružičaste televizije dosad nije pokretalo disciplinske postupke protiv nje zbog sličnih najava i tumačenja događaja.

Zbog toga se dopis Pink televizije može tumačiti kao svojevstan pritisak na AEM, u kojem se, pored izvinjenja javnosti, obećanja da će voditeljka i njen tim biti sankcionisani, poseže i za evropskim praksama.

Iako su članovi Savjeta AEM tražili da se Pink zamrači na pola godine, a neki i na cijelu godinu, u dopisu se govori o gašenju. Gmitrić navodi da ta mjera nema uporište u Zakonu o elektronskim medijima Crne Gore „kao i da nije u skladu sa pravnom tekovinom Evropske unije, posebno da nije u skladu sa Direktivom o audiomedijskim uslugama Evropske unije“.

“Zbog ovakvog propusta, pravna tekovina Evropske unije ne poznaje praksu gašenja medija, već isključivo sankcionisanje programskog formata koji nije bio u skladu sa programskim principima i standardima.

Članom 2 Zakona o elektronskim medijima je propisano da se odredbe ovog zakona ne mogu tumačiti na način da daju pravo na cenzuru ili ograničavanje prava slobode govora ili slobode izražavanja kao i da ovaj zakon treba tumačiti u skladu sa principima Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda uz korišćenje prakse precedentnog prava Evropskog suda za ljudska prava”, navodi se u dopisu.

Pink televizija se, iako je sama kazala da će sankcionisati Jeremić, osvrće i na crnogorske zakone o medijima koji garantuju slobodu medija, kao i pravo na nesmetan rad novinara i njihovu bezbjednost…

Pink je najavio da će „31. avgusta ove godine na našoj televiziji u informativnoj emisiji ,,Minut, dva“ na svakih sat vremena, emitovati javno izvinjenje porodicama žrtava kao i cjelokupnoj crnogorskoj javnosti, zbog grubog novinarskog propusta koji se dogodio u televizijskom formatu ,,Novo vikend jutro“.

BEZ GLASANJA

Sjednica Savjeta AEM na kojoj je raspravljano o gašenju spornog programa na Pink M kanalu u Crnoj Gori, održana je u utorak, ali glasanja nije bilo, jer, između ostalog, stručne službe AEM nijesu članovima tog tijela dostavile svoj nalaz u vezi sa ovom situacijom.

Takođe, predsjednik ovog tijela Branko Bošković kazao je da ne može da uvaži to što su se članovi Savjeta AEM Andrijana Nikolić i Rajko Todorović putem mejla izjasnili da traže gašenje Pinka na najmanje godinu, jer kako je pojasnio, to nije u skladu sa Poslovnikom o radu.
Međutim, Todorović se tome usprotivio i pojasnio da su imali potrebnu većinu za glasanje, te da su mejlovi koje su poslali on i Nikolić dokumenti koji su validni čak i na sudu.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend