17. dec 2022.

Moldavija suspendovala šest TV kanala zbog širenja dezinformacija

Dozvole za emitovanje šest televizijskih kanala u Moldaviji suspendovane su zbog optužbi za dezinformacije, netačno izveštavanje o ratu Rusije u Ukrajini i "pokušaje manipulisanja javnim mnjenjem", saopštile su vlasti.

Moldavska komisija za vandredne situacije, osnovana nakon početka ruske invazije na Ukrajinu, je kasno sinoć saopštila da oduzime dozvole kanalima First in Moldova, RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6 i Orhei TV.

U sapštenju se navodi da su suspenzije donete nakon što je revizija Moldavskog audiovizuelnog saveta otkrila „nedostatak tačnih informacija u izveštavanju o nacionalnim događajima, ali i o ratu u Ukrajini“.

Komisija dodaje da suspenzije imaju za cilj „sprečavanje rizika od dezinformacija ili pokušaja manipulacije javnim mnjenjem“.

Četiri od šest suspendovanih kanala, First in Moldova, RTR Moldova, NTV Moldova i TV6, redovno reemituju programe ruskih TV kanala koje je juče zabranio Evropski savet novim paketom sankcija Rusiji.

Zabranjeni ruski emiteri, saopštio je Savet EU, su pod „direktnom ili indirektnom kontrolom rukovodstva Rusije i korišćeni su od strane Rusije za svoje kontinuirane i uskladjene dezinformacije i akcije ratne propagande“.

Kanal TV6 je suspenziju nazvao „potpuno neosnovanom“ i „napadom na slobodu izražavanja, uredjivačku slobodu i slobodu novinara“ kao i da je argument komisije „potpuno neosnovan i potpuno lažan“.

Neki od suspendovanih kanala su u vlasništvu ljudi bliskih moldavskom oligarhu Ilanu Šoru koji vodi stranku Šor naklonjenu Rusiji.

Predsednica Moldavije Maia Sandu pozdravila je odluke suspenzije, rekavši da su one „važan korak za sprečavanje pokušaja destabilizacije“ države.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend