08. dec 2016.

Radoica Milosavljević za Istinomer: Krivi radnici na TV Kragujevac koji nisu dovoljno radili

radoica milosavljevic foto n1Za trenutna dešavanja u Radio-Televiziji Kragujevac odgovorni su radnici koji nisu dovoljno radili nakon privatizacije i Grad koji nije raspisao konkurs za projektno finansiranje medija, objasnio je za Istinomer Radoica Milosavljević, vlasnik te kragujevačke televizije koja tačno dvadeset godina informiše Šumadince. Ovaj medij čiji radnici potražuju šest zarada i nisu primili ni dinar od septembra, prekinuo je 7. decembra emitovanje programa nakon što su izvršitelji prethodni dan prodali imovinu kako bi se namirio deo dugova.

Na opšte iznenađenje zaposlenih u ovom lokalnom mediju, Grad Kragujevac je na toj aukciji kupio video opremu za 300.000 dinara iako lokalne vlasti dve godine nisu raspisale konkurs za projektno finansiranje medija, na šta su bile obavezne po zakonu.

Pre nego što je spustio slušalicu, Milosavljević u telefonskom razgovoru za Istinomer kaže da namerava da „izađe“ iz RTV Kragujevac i da će ta kuća nastaviti da radi “sa ili bez njega”. Kako kaže neisplaćene zarade ne duguje on, već Grad, a kao glavnog krivca za trenutnu situaciju označava zaposlene koji nisu dovoljno radili i Grad koji nije raspisao konkurs za projektno finansiranje medija.

Milosavljević: Te plate su neisplaćene pre mene. Čitam u novinama, Grad Kragujevac kupuje opremu na licitaciji a nije imao namere, želje, cilj i način da raspiše tender za projekte. Grad Kragujevac je prvi grad u Srbiji koji nije raspisao tender za projekte, a jedan od najvećih izvora finansiranja televizije i elektronskih medija su projekti. Jedan od glavnih razloga zašto je televizija dovedena u tu situaciju jeste nerazumevanje Grada i velikog broja radnika.

Istinomer: Pa čekajte, nisu ljudi primili platu, kako da imaju razumevanje?

Milosavljević: Pa treba da zaradite platu.

Istinomer: Nisu radili?

Milosavljević: Čekajte, da pitam ja vas… razlika između toga što su oni primali platu do kupovine-privatizacije, čekali su trideseti, fakturiši i primi platu. A od trenutka kupovine pa na dalje, nisu bili zainteresovani, živeli su istim načinom života i trebao neko da im da platu.

Istinomer: Znači niste zadovoljni njihovim angažovanjem?

Milosavljević: Pa normalno. Ne mož’ da sedi neko da čeka platu.

Istinomer: Ne brinite se ako vam aktiviraju garancije?

Milosavljević: Ne brinem, zašto bih brinuo.

Istinomer: Propao Vam biznis, zašto ste kupili medije?

Milosavljević: Šta da Vam objašnjavam zašto sam kupio? Hteo sam da u okviru povećanja biznisa kojim se i ja bavim bude medij. Sve ostale televizije koje sam kupio, izuzev Kragujevca, posluju pozitivno. Ja nisam lud da ne brinem, nego gledam kako da spasem šta mogu. Nameravam da nađem način da izađem odatle, nemojte da me maltretirate.

Ovoj kući, zajedno sa TV Pirot čiji je gazda takođe Milosavljević, od septembra 2016. je pretilo oduzimanje dozvole za emitovanje jer nisu plaćali naknadu Regulatornom telu za elektronske medije (REM) od oko 150.000 dinara mesečno. TV Pirot je u međuvremenu izmirio obaveze što znači da je na neko vreme izbegao pretnju stečaja i prekida programa koja sledi ukoliko REM televiziji oduzme dozvolu, objasnili su u REM za Istinomer.

Sa druge strane, nadležno Ministarstvo privrede, uprkos više štrajkova upozorenja zaposlenih zbog neisplaćenih zarada i pisanih obaveštenja sindikata, do danas nije aktiviralo bankarske garancije. Istinomer od Ministarstva nije dobio odgovor da li će Komisija za kontrolu izvršenja obaveza kupaca to učiniti. Prema rečima Gorana Antonijevića, predstavnika sindikata u RT Kragujevac, ministarstvo je na dopis sindikata Nezavisnost polovinom oktobra odgovorilo da Milosavljević do 30. oktobra treba, u skladu sa zakonom, da dostavi izveštaj revizora o ispunjavanju kupoprodajnih obaveza, ali mu je taj rok produžen.

Ovaj biznismen i poznati kruševački socijalista kupio je tokom 2015. čak osam medija u Srbiji za 280.000 evra: RTV Pančevo, Radio televiziju Kragujevac, RTV Caribrod Dimitrovgrad, Televiziju Požega, RTV Brus, Radio televiziju Kruševac, Televiziju Pirot i Centar za informisanja Novi Kneževac. Bio je zainteresovan i za kupovinu novinske agencije Tanjug iako dotad nije imao veze sa medijskim biznisom.

Novi vlasnik je u startu imao problema sa dostavljanjem garancija u zakonskom roku o čemu je Istinomer pisao.

O ovom medijskom magnatu govorilo se i kad je, u takođe njegovom RTV Pančevo, novi glavni i odgovorni urednik Miroslav Milakov, inače predsednik Saveta za informisanje Gradskog odbora SNS, tražio od novinara da potpišu pristupnicu SNS-a kao uslov da ostanu na poslu.

Istinomer je o njemu pisao i zbog činjenice da je na medijskim konkursima dobio za pojedine medije više novca nego što je za njih platio.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend