28. mar 2017.

Kampanja bez nadzora REM, Vučić dominantna medijska ličnost

Aktuelni premijer i predsednički kandidat Aleksandar Vučić dominatna je medijska ličnost, pokazala je analiza Biroa za društvena istraživanja (BIRODI), čiji stručnjaci ponovo upozoravaju na posledice činjenice da se telo zaduženo za monitoring medija u kampanji, Regulatorno telo za elektronske medije (REM), time ne bavi.

U centralnim informativnim emisijama televizija RTS1, Pink, Prva, B92, Happy i N1 u periodu od 3. do 23. marta, prema istraživanju BIRODI Aleksandar Vučić bio je zastupljen 250 minuta više od svih ostalih kandidata zajedno.

Kao premijer i predsednički kandidat Vučić je imao ukupno oko 38.000 sekundi, dok je prvi ispod njega Vuk Jeremić sa nešto malo više od 4.000.

„O omniprezentnosti ili sveprisutnosti Aleksandra Vučića u medijskom diskursu, taj podatak sam po sebi dovoljno govori. Da li možemo govoriti o ravnopravnosti jedanaestorice predsedničkih kandidata ako jedan u tolikoj meri štrči“, kaže istraživač BIRODI Dražen Pavlica.

Kako pokazuje istraživanje, najuravnoteženiji pristup predsedničkim kandidatima ima dnevnik televizije N1. Sa druge strane, od oko 38.000 sekundi, najviše vremena – oko 21.000 sekundi – Vučiću je posvećeno na televiziji Pink.

„Nemamo problem da kažemo da ono što radi Pink jeste svojevrsna medijska pretorijanska garda i to ovi nalazi pokazuju. Imate našu knjižicu iz 2016. godine gde smo statistički pokazali tu vezu, tu ulogu Pinka kao kanala promocije i zato nam je potreban REM“, smatra istraživač BIRODI Zoran Gavrilović.

Uz ocenu da REM svojim neradom utiče na stvaranje popullizma u Srbiji, učesnici tribine kritikovali su odluku REM-a da tokom predizborne kampanje ne vrši nadzor medija.

„REM-u je lakše da kaže da nema nešto, da nešto ne može, nego da izađe otvoreno i da kaže: da, medijska slika u Srbiji je u predizbornoj kampanji 2016. za vanredne parlamentarne izbore i u predizbornoj kampanji za aktuelne predsedničke izbore vrlo loša. Postoji veliki disbalans“, smatra pravnik Aleksandar Bratković.

Telefonska anketa BIRODI o načinu na koji se građani Srbije informišu, pokazala je da su za 40 odsto njih glavni izvor informacija televizije, dok se oko 20 odsto informiše na internetu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend