18. mar 2021.

REM ponovo nije kaznio Hepi, čak ni zbog ruganja žrtvama silovanja

Savet REM-a nije kaznio TV Hepi zbog emisije sa astrolozima i numerolozima koji su pravdali optuženog za silovanje, s obrazloženjem da je ta televizija ranije već upozorena zbog emisije sa vidovnjacima. Višnja Aranđelović iz Saveta REM-a smatra da je nedopustivo baviti se na taj način temom seksualnog zlostavljanja

Snimak ekrana, TV Happy

Većina članova Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) pre dva dana je glasala za to da se Televizija Hepi ne kazni zbog emitovanja emisije u kojoj su аstrоlоzi, numеrоlоzi i grаfоlоzi tumačili horoskop Мilеnе Radulović i Мirоslаvа Аlеksićа, koji je optužen za seksualno nasilje.

Postupak, pokrenut na prošloj sednici po prijavi Autonomnog ženskog centra, kako saznajemo, obustavljen je jer ni za jednu odluku nije glasalo pet članova Saveta, koliko je potrebno za usvajanje.

Većina članova Saveta (četvoro od šestoro prisutnih) ipak je glasala za to da se TV Hepi ne kazni, pošto je na prethodnoj sednici, kako su obrazložili, ta televizija upozorena zbog emisije u kojoj su se takođe pojavljivali vidovnjaci i drugi tumači sudbina.

Stručna služba iznosi drugačije činjenice od Saveta REM-a

Reč je o programu emitovanom u emisiji „Posle ručka“, u kojem su gosti – astrolog, numerolog i beli mag – govorili o crnoj magiji i paranormalnim pojavama, čime je, kako je REM utvrdio, došlo do povrede Zakona o elektronskim medijima (ZEM) i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga, zbog zloupotrebe lakovernosti gledalaca.

Iako članovi Saveta REM-a tvrde da je reč o sličnim stvarima, Služba za nadzor i analizu ih demantuje. U prvom slučaju, prema izveštajima te službe, prekršeni su članovi Pravilnika i ZEM-a, koji se odnose na zloupotrebu lakovernost gledalaca i slušalaca. U slučaju Miroslava Aleksića, osim ovih odredaba, povređeni su i članovi Pravilnika koji se odnose na obavezu poštovanja privatnosti i dostojanstva žrtve.

Navedene odredbe prekršene su zbog iznošenja navodnih podataka iz privatnog života, čak i najdublje intime Aleksića i Radulovićeve, bez provere njihove istinitosti, te iznošenjem škakljivih navodnih činjenica, navodi se u izveštaju.

Aranđelović: Nedopustiv način bavljenja temom seksualnog zlostavljanja

Za izricanje mere glasale su članice Saveta Višnja Aranđelović i Judita Popović. Aranđelović kaže da se nije složila sa ponuđenim objašnjenjem, jer smatra da je nedopustivo baviti se na taj način temom seksualnog zlostavljanja.

Sanja Pavlović iz Autonomnog ženskog centra za Cenzolovku ističe da je zbunjena odlukom Saveta da ne sankcioniše TV Hepi, kao i ovakvim obrazloženjem.

„Pored toga što ne govorimo o identičnim situacijama, iako poveznica jeste astrološko tumačenje različitih društvenih pojava, nije mi jasno da se ovakva odluka obrazlaže činjenicom da je emiter već bio kažnjen zbog slične stvari. Da li to znači da niko od emitera ako ponovo prekrši zakon ili podzakonska akata, zbog čega je već jednom kažnjen, za to neće snositi sankciju? Kako bi izgledalo kada bi policija, tužilaštvo i sud postupali po takvim principima? Dodatno, fokus naše prijave REM-u odnosio se samo posredno na astrološka tumačenja, a zapravo je bio na povredi dostojanstva ličnosti, žrtve nasilja, a ne na zloupotrebi lakovernosti publike“, napominje Sanja Pavlović.

Ona ocenjuje da REM ovakvom odlukom šalje poruku građanima da su žene žrtve nasilja ostavljene same sebi i da nema interesa da se javni diskurs o nasilju prema ženama poboljša i doprinese prevenciji, podršci i zaštiti.

Zbog ovog slučaja reagovala je i poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković, koja je nakon sporne emisije izdala upozorenje za javnost, u kojem je pozvala REM da reaguje zbog, kako je navela, nedopustivog ponižavanja i ismevanja žene koja je prijavila nasilje, čime se izvrće ruglu i banalizuje tema seksualnog nasilja.

PONOVO NASILJE NA PINKU, KOJI RANIJE NIJE KAŽNJEN ZBOG PRETNJI UBISTVOM

Na poslednjoj sednici Saveta REM-a odlučeno je da se pokrene postupak protiv televizija Hepi i Pink zbog vređanja i promocije nasilja u njihovim programima.

Protiv TV Hepi postupak je pokrenut nakon prijave bivših prijedorskih logoraša zbog vređanja u emisiji „Dobro jutro, Srbijo“. Prijavili su glavnog urednika te televizije Milomira Marića i Predraga Antonijevića, reditelja filma „Dara iz Jasenovca“.

Protiv te televizije pokrenut je postupak i zbog izjave Vojislava Šešelja u emisiji „Dobro jutro, Srbijo“ krajem januara, kada je rekao da je vladika SPC Grigorije imao aferu sa voditeljkom, te da se njen muž ubio nakon što je saznao za prevaru.

Zbog još jednog slučaja nasilja u rijalitiju „Zadruga“ početkom marta, u kojem je glavnu ulogu (gle čuda!) igrao osuđivani kriminalac Kristijan Golubović, pokrenut je postupak i protiv Pinka. Ta televizija je nedavno prošla nekažnjeno kada je Golubović pretio ubistvom u rijalitiju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend