25. mar 2017.

RTV omogućio Vučiću zloupotrebu javne funkcije

podrzi_rtv„Podrži RTV“ podseća da je, gostujući u emisiji „Sučeljavanje“ na Radio-televiziji Vojvodina u četvrtak 23. marta, Aleksandar Vučić potpisan je kao predsednik Vlade Srbije, iako je iz njegovog nastupa bilo jasno da je govorio sa pozicije predsedničkog kandidata, govoreći o svojim dosadašnjim rezultatima, predsedničkim izborima, opoziciji i o tome šta će učiniti ukoliko bude izabran za predsednika Srbije.

Samim tim, ističe se u saopštenju, RTV je imao obavezu da emisiju označi na adekvatan način i Aleksandra Vučića potpiše kao kandidata za predsednika. Kako to nisu učinili, prekršili su odredbu Regulatora kojom je „zabranjeno prikriveno emitovati predizborni program u vidu informativnog ili druge vrste programa“, i na taj način omogućili kandidatu da zloupotrebi funkciju premijera.

Osim toga, voditeljka je dozvolila Aleksandru Vučiću da govori čak 67 odsto vremena, dok je drugi gost, autor emisije „Presija“ Zoran Panović, na raspolaganju imao četiri puta manje vremena. To pokazuje da nikakvog sučeljavanja zapravo nije bilo, već da je emisija poslužila isključivo za prenošenje predizbornih poruka, primećuje „Podrži RTV“.

Ovaj pokret smatra da je RTV time ostale predsedničke kandidate stavila u nevravnopravan položaj i onemogućila ravnopravno sučeljavanje različitih političkih stanovišta, jer su drugi kanidati do sada dobili priliku da se predstave u znatno manjem obimu, što je pokazao i naš monitoring.

„Podrži RTV“ podseća i na to da je Vučić u više navrata u javnosti tokom prošle godine govorio kako „godinama nije gostovao na RTV i da ne planira ni da ide tamo“, ali je ove godine iskoristio šansu da se kao predsednik Vlade sučeli sam sa sobom upravo na ovom mediju.

Zbog novih kršenja Pravilnika, građani su na incijativu Pokreta „Podrži RTV“ poslali više od 30 novih pritužbi Regulatornom telu za elektronske medije, čime je broj ukupno podnesenih prijava prešao 100.

Imajući to u vidu, Pokret „Podrži RTV“ ističe da mu nisu nam jasne tvrdnje članice Saveta REM-a Olivere Zekić u intervjuu za „Ekspres“ da su dobili samo tri prijave i izražava bojazan da će se REM oglušiti o još jednu zakonsku obavezu – da reaguje po prijavama građana, čime bi građankama i građanima onemogućili još jedini preostali mehanizam da nateraju javne servise da rade u njihovom interesu, na šta imaju pravo, jer su ih oni osnovali, oni ih finansiraju i oni imaju pravo da ih kontrolišu.

Bez obzira na postupanje REM-a, „Podrži RTV“ i dalje apeluje na građane da nastave da prate rad javnih servisa do samog kraja kampanje, te da i dalje obaveštavaju ovaj pokret o nepravilnostima koje uoče, ili da sami uz pomoć formulara na sajtu REM-a, pošalju svoja zapažanja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend