19. jun 2017.

Moj izbor: Tamara Skrozza

U nedostatku drugih zanimacija, “Kurir” se ovih dana okrenuo krađi tuđih tekstova.

Najpre je ukraden tekst Jovane Gligorijević iz “Vremena”, onda ovaj tekst Sofije Mandić s “Peščanika”, a kao poseban kuriozitet, na dve je strane objavljen i intervju koji je Aleksandar Rodić dao za “Danas”.

Za prva dva dozvola nije ni tražena, ni dobijena, dok je treći primer toliko bizaran da bi – čak i u slučaju da je dozvola postojala – prevazišao dimenzije autorskih prava i zašao u domen humoreske: vlasnik jednih dnevnih novina objavljuje kompletan intervju koji je dao za druge dnevne novine!

Svi ovi tekstovi su – podrazumeva se – bazirani na kritici Aleksandra Vučića, Rodićevog aktuelnog arhineprijatelja.
I svi su – što takođe ne mora da se objašnjava – po profesionalnim standardima, daru s kojim su napisani, stepenom pismenosti i obaveštenosti, nekoliko svetlosnih godina udaljeni od onoga u čemu je prosečan čitalac “Kurira” donedavno mogao da uživa.

U pitanju je, dakle, čist dobitak za “Kurir”.
Ali, zanimljivo bi bilo čuti čime to Rodić pravda krađu nečije intelektualne svojine i beskrupulozno otimanje nečijeg rada, truda, talenta i znanja. Da li to što je trenutno u nemilosti velikog vožda opravdava lopovluk? I da li to što mu je sada teško, znači da ćemo svi morati da upregnemo sve svoje kapacitete i omogućimo mu da svoje novine puni bez uloženog dinara?
Da li Rodićev hod po mukama podrazumeva da je sve ono što se nađe u drugim medijima – njegovo vlasništvo, njegova prćija?

Rodić je trenutno žrtva medijske hajke tabloida i tabloidnih televizija. Napadaju ga iz svih oružja.
To, međutim, ne opravdava lopovluk.
Uostalom, napadani su i drugi (gotovo isto toliko žestoko, vrlo često baš u Rodićevim novinama), pa
nisu krali. Ni od Rodića, ni od bilo koga drugog.

Povezani tekst

Lažna inauguracija II
izvor: Peščanik
autor: Sofija Mandić

1 komentar za: “Moj izbor: Tamara Skrozza

  1. svetlanast

    Jedan od problema /veoma vazan/ su neinformisani gradjani /biraci/. Dobre novine /Danas, Vreme, NIN…/ citaju uglavnom istomisljenici, pre svega obrazovan svet koji moze da ih kupi. Zuta stampa / Kurir, Blic, Informer, Alo…/ ima veliki broj citalaca. Prenosenje tekstova uglednih novinara kao sto je Tamara Skrozza u Kuriru je REKLAMA za Vreme. Zaista se radi o intelektualnoj svojini i pitanje placanja kao i odobrenja da neki tekst bude prenet trebalo bi regulisati zakonom /ako vec nije/.

    19. juna 2017. at 16:21

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend