03. mar 2022.

Novi napad na United Group: Da li je Šolak ukinuo RT i na Telekomu?

Provladine "Večernje novosti" optužile su United Group i njenog vlasnika Dragana Šolaka da su uklonili ruske državne medije RT i Sputnjik iz ponude SBB-a, iako je signal RT ukinut na Eutelsatu te tako ne postoji u više zemalja, među kojima je i Srbija. Ni državna kompanija Telekom nema RT u ponudi.

Novosti su objavile tekst pod naslovom „ŠOLAK UKINUO RT: Udar na slobodu medija na delu“, u kojem su obmanuli čitaoce, piše Nova.rs.

Ovaj tabloid u tekstu optužuje medije u vlasništvu United Group „da već danima vode žestoku ofanzivu protiv srpske države i srpskih vlasti zbog toga što su odbili da uvedu sankcije Rusije“, kao i „da je Dragan Šolak ukinuo kanal ruske državne televizije (RT), te da korisnici SBB-a zbog toga više nisu u mogućnosti da prate ruske vesti ni na TV uređajima ni na EON platformi“.

Demanti naslova Večernjih novosti stiže u posednjim rečenicama samog tog teksta, gde se navodi „da je Savet EU odlučio da obustavi distribuciju ruskih državanih medija ‘RT’ i ‘Sputnjik’ na teritoriji cele EU, kao i da sankcije pokrivaju sva sredstva za prenos i distribuciju, kao što su kablovska, satelitska, IPTV, platforme, veb stranice i aplikacije, a da su sve relevantne licence, ovlašćenja i dogovori o distribuciji suspendovani.“

Podsetimo, Evropski savet odlučio je da hitno obustavi emitovanje Sputnjika i RT (Russia Today – RT Engleski, RT UK, RT Nemačka, RT Francuska i RT Španija) u EU do okončanja agresije na Ukrajinu, i sve dok Ruska Federacije i njoj bliski mediji ne obustave širenje dezinformacija i manipulaciju informacijama protiv EU i njenih članica.

I Google Europe objavila je na Tviteru da je Jutjub blokirao kanale koji su u sprezi sa ruskim državnim medijima – RT i Sputnjik. Kanali su blokirani širom Evrope uključujući i Srbiju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend