04. maj 2017.

Podrži RTV: Godinu dana „državotvornosti“ – vraćamo se na ulice

Na današnji dan, pre tačno godinu dana, smenjen je direktor programa Slobodan Arežina, nakon čega smo prvi put upozorili javnost da bi nagle i nejasno obrazložene kadrovske promene mogle da naruše teško stečen ugled i poverenje građana u javni servis, koji bi trebalo da služi javnom interesu i postavlja standarde profesionalnog izveštavanja, kaže se u saopštenju pokreta Podrži RTV

podrzirtv„Tačno godinu dana od kada su na Radio-televiziji Vojvodine počele politički motivisane smene urednika i novinara, najmlađi medij te kuće doživljava identičan scenario“ podseća u današnjem saopštenju pokret Podrži RTV, koji upozorava na činjenicu da je nagrađivana i veoma uspešna omladinska redakcija smanjena za polovinu saradnika, te da su takvi neobrazloženi kadrovski rezovi i neprodužavanje ugovora sa novinarima koji nose program Omladinskog „O radija“ doveli u pitanje njegov dalji rad i opstanak.

U saopštenju Pokreta se dodaje da je situacija u Omladinskom radiju samo je još jedan pokazatelj celokupnog stanja u pokrajinskom javnom servisu. „Na današnji dan pre tačno godinu dana, smenjen je direktor programa Slobodan Arežina, nakon čega smo prvi put upozorili javnost da bi nagle i nejasno obrazložene kadrovske promene mogle da naruše teško stečen ugled i poverenje građana u javni servis, koji bi trebalo da služi javnom interesu i postavlja standarde profesionalnog izveštavanja“, podseća Podrži RTV.

U saopštenju se dodaje da se od 4. maja prošle godine u svim delovima RTV-a novi v.d. menadžment bez prestanka obračunava sa slobodnomislećim novinarima i da je „državotvorna uređivačka politika”, kako su je sami nazvali, prvo je rezultirala podelom u Informativnom programu na podobne i nepodobne novinare, potom pozivanjem novinara na konsultacije pre snimanja, a na kraju i cenzurisanjem priloga.

Desetine novinara su otpušteni ili premešteni na radio, podseća Pokret, a emisije po kojima je RTV bio prepoznatljiv, poput „Radara“, „U nedostatku dokaza“, „Prostor i ja“ i „Alarma“ radijskog dvojca Daška Milinovića i Mladena Urdarevića su ukinute pod različitim izgovorima.

„Nebalansirano izveštavanje, ignorisanje pojedinih vesti i događaja, skandalozna kršenja novinarskih standarda i izmišljanje vesti u programu RTV-a rezultiralo je stvarnim padom gledanosti i poverenja građana u njihov javni servis, što potvrđuje najnovije istraživanje Ninamedije, u kom se navodi da je RTV ‘na dnu liste gledanosti sa tek jedan odsto ispitanika koji su rekli da gledaju RTV'“, kaže se u saopštenju.

Pokret Podrži RTV s verom u nezavisnost sudstva iščekuje presudu u tužbi koju je bivši direktor programa podneo protiv RTV-a, tvrdeći da Upravni odbor nije imao osnova za njegovu smenu.

„Uprkos svim pritiscima, i dalje insistiramo na neopozivim ostavkama članova Upravnog odbora i rukovodstva i nastavljamo borbu da se javni servis vrati u ruke građana – i kroz institucije, ali i na ulici, gde smo tu borbu i počeli“, kaže pokret Podrži RTV.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend