23. maj 2022.

Televizija Mix iz Kraljeva najavljuje protest zbog pritisaka regionalnog koordinatora SNS-a

Projekat čije je sadržaje trebalo da emituje TV Mix na kraljevačkom medijskom konkursu nije dobio sredstva, za šta novinarka Katarina Radovanović odgovornim smatra Krsta Janjuševića, regionalnog koordinatora SNS-a, koji je, kako Katarina kaže za Cenzolovku, u razgovoru s njom zahtevao uklanjanje jedne emisije, te joj rekao da on odlučuje o raspodeli tih sredstava

Novinarka TV Mix Katarina Radovanović (foto: privatna arhiva)

Redakcija Televizije Mix iz Kraljeva najavila je da će tokom ove sedmice organizovati protest na centralnom gradskom trgu zbog, kako se navodi u najavi, medijskog mraka. Projekat čije je sadržaje trebalo da emituje ova televizija, na lokalnom medijskom konkursu za sufinansiranje nije dobio sredstva, a novinarka Televizije Mix Katarina Radovanović odgovornim za to smatra Krsta Janjuševića, regionalnog koordinatora Srpske napredne stranke.

Prema rečima Katarine Radovanović, rezultati konkursa direktna su posledica toga što pre dva meseca nije sa društvenih mreža uklonila video u kome se pominje Janjušević.

„Radila sam prilog sa predstavnikom Udruženja starosedelaca Kraljeva i okoline, koji je i šef odborničke grupe u Skupštini grada Kraljeva. On je u delu emisije pomenuo da se kraljevački ’esenesovci’ dodvoravaju kraljevačkom šefu, inače kraljevačkom zetu Krstu Janjuševiću. (U navedenom videu se u istom kontekstu pominje i Darko Glišić, predsednik Izvršnog odbora Srpske napredne stranke, prim. aut.) On je tako njega nazvao. Najavu emisije izbacila sam na društvene mreže. Nakon toga mi je Janjušević poslao poruku s pitanjem da li možemo da se čujemo“, kaže Katarina Radovanović.

Radovanović: Janjušević zahtevao uklanjanje emisije

Sa snimka ekrana telefona Katarine Radovanović vidi se da je osoba u imeniku memorisana kao Krsto u 23.15 poslala preko Vajbera poruku s pitanjem da li bi mogli da se nakratko čuju. Odmah nakon toga u aplikaciji se nalazi notifikacija o pozivu koji je trajao nešto kraće od pet minuta.

Kada me je pozvao, ja sam se uplašila. Uplašila sam se jer ja nisam vlasnik televizije, već će on biti kažnjen zbog mene. Najpre sam uklonila video, a onda sam nakon minut sebi rekla da neću da svoj obraz prodam i vratila sam emisiju (K. Radovanović)

„On je mene pozvao i zahtevao je da ja uklonim emisiju i između redova mi je naveo da je on taj koji se pita za raspodelu sredstava za medije i da to može da utiče na njegovu odluku o sufinansiranju našeg medija“, kaže Katarina.

Posle razgovora skinula je najavu emisije sa društvenih mreža.

„Prvo, kada me je pozvao, ja sam se uplašila. Uplašila sam se jer ja nisam vlasnik televizije, već će neko ko je vlasnik televizije biti kažnjen zbog mene. Najpre sam uklonila video, a onda sam nakon minut sebi rekla da neću da svoj obraz prodam i da budem bilo čiji sluga, i da mene može bilo ko da nazove i kaže hoću li da uklonim emisiju ili neću. Prosto, nisam PR njihove stranke. Rekla sam mu da može da demantuje i da tuži onoga ko je to izgovorio. I onda sam odlučila da najavu emisije vratim na profil“, objašnjava naša sagovornica.

Na pitanje zašto se nije oglasila kada se to desilo, već tek kada je kraljevački konkurs za sufinansiranje okončan, Katarina Radovanović kaže:

Mediji zavise od finansiranja iz budžeta

„On mi je indirektno rekao da će to da utiče na raspodelu sredstava. Ali opet, nadala sam se da on neće biti spreman da ide toliko daleko, da će biti spreman da nas ostavi bez finansiranja od strane grada, jer on odlično zna da lokalni mediji u najvećem delu zavise od finansiranja iz gradskog budžeta. Taj isti projekat, potpuno isti, predat je prošle godine i prošle godine smo s tim projektom prošli“, kaže Radovanović.

Sa Krstom Janjuševićem, inače narodnim poslanikom iz Priboja, pokušavali smo da stupimo u kontakt od četvrtka, 19. maja, pa sve do objavljivanja ovog teksta. U četvrtak je rekao da mu upravo počinje sastanak te da će se javiti kasnije. Nije se javio. U petak ujutru smo ga pozvali (sa drugog telefonskog broja), tada se javio i rekao da „ta priča nema pojma“, da se „on raspitao posle i da to i nije televizija, nego Jutjub kanal“, te da će nam se javiti kasnije, jer trenutno vozi pa ne može da razgovara.

Janjušević me je pozvao i zahtevao je da ja uklonim emisiju i između redova mi je naveo da je on taj koji se pita za raspodelu sredstava za medije i da to može da utiče na njegovu odluku o sufinansiranju našeg medija (Katarina Radovanović)

Nije se javio, niti je tog i narednih dana odgovarao na pozove novinara Cenzolovke.

Televizija Mix ima dozvolu za emitovanje preko kabla, satelita i IPTV-a do 2026. godine.

Prema podacima iz baze Centra za održive zajednice, evidentno je da je Televizija Mix proteklih godina za informativni program na lokalnim konkursima u Kraljevu dobijala između 1.100.000 (2019. i 2020. godine) i 1.300.000 dinara (2021. godine).

O raspodeli sredstava na konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja od javnog interesa u Kraljevu je ove godine odlučivala tročlana komisija koju su činili Andrijana Srećković iz Ljiga, koju je predložilo Udruženje medija i medijskih radnika, Dragan Pejčić iz Donje Trnave, koji je podneo samostalnu prijavu, i Boris Krstić iz Jagodine, koga je predložilo Udruženje radio-stanica Srbije.

Kako su raspodeljena sredstva možete pročitati OVDE.

TELEVIZIJA MIX

Preduzeće MIX MEDIA 2009. d.o.o., u čijem je vlasništvu Televizija Mix, na ovom konkursu nije učestvovalo direktno. S projektom „Budućnost Kraljeva“, čije je medijske sadržaje trebalo da emituje Televizija Mix, konkurisala je produkcija „Promedia Solutions“ Dragana Nedića, inače vlasnika, zastupnika i glavnog i odgovornog urednika Televizije Mix.

Razlog zbog koga na konkursu nije aplicirala televizija, već je to učinila produkcija njenog vlasnika, najverovatnije leži u činjenici da se firma MIX MEDIA 2009. d.o.o. od 12. jula 2021. godine nalazi u blokadi, što pokazuju podaci Narodne banke Srbije.

Inače, MIX MEDIA 2009. d.o.o. postoji od novembra 2018. godine, a dozvolu za kablovsku, satelitsku i IPTV distribuciju programa Televizija Mix ima od decembra te godine. Ipak, ova televizija ima malo dužu tradiciju.

Dragan Nedić je prethodno bio vlasnik TV Mix, odnosno Društva sa ograničenom odgovornošću za proizvodnju, trgovinu i usluge Mix media d.o.o. Kraljevo. Ova televizija izgubila je dozvolu za emitovanje u februaru 2018. godine. U avgustu 2018. blokiran je račun preduzeća Mix media d.o.o. Kraljevo, a u novembru te godine Nedić je prestao da bude njegov vlasnik i zakonski zastupnik.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend