14. mar 2017.

Vučić i dalje najprisutniji u štampi

Od zvaničnog početka izborne kampanje značajno se smanjio broj naslovnih strana na kojima su predstavljeni glavni akteri izbora, rezultat je medijskog monitoringa CRTA posmatračka misija "Građani na straži" za period od 1. do 12. marta.

Prema navodima CRTE , u ovom periodu na ukupno 98 naslovnih strana najzastupljeniji je bio predsednik Vlade Srbije i predsednički kandidat Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić sa 16 odsto naslovnica. Što je skoro upola manje nego u prethodnom posmatranom periodu. Ipak, od ukupnog broja naslovnih strana na kojima se pojavljuju izborni akteri, Vučić je zastupljen na više od trećine naslovnih strana, od čega u negativnom i neutralnom kontekstu po tri puta, a u pozitivnom 27 puta.

CRTA_GNS_monitoring_naslovne_strane_1_12

Preuzeto sa danas.rs

Analiza je obuhvatila naslovne strane osam dnevnih novina (Blic, Večernje novosti, Politika, Alo, Danas, Kurir, Informer i Srpski telegraf) i četiri nedeljnika (NIN, Vreme, Nedeljnik i Ekspres), navodi se u saopštenju.

Kandidat Vuk Jeremić se kao dominantna ličnost pojavljuje na pet naslovnih strana, od čega u negativnom kontekstu na dve, a u sklopu plaćenog reklamnog sadržaja na još dve. Kao manje vidljiva ličnost, pojavljuje sa na 16 naslovnih strana, od čega u četiri u sklopu reklame što ga inače čini prvim kandidatom koji se na naslovnim stranama pojavljuje u tom formatu.

Saša Janković se kao dominantna ličnost pojavljuje na četiri naslovne strane, od čega na tri u negativnom kontekstu. S druge strane, kao sekundarna ili manje upadljiva ličnost, pojavljuje se na čak 23 naslovne strane i to pretežno u negativnom kontekstu na 13 naslovnica.

Od ostalih učesnika na izborima vidljivije je zastupljen samo Vojislav Šešelj kao dominantna ličnost na šest naslovnih strana i to na polovini u negativnom kontekstu. Sekundarno je zastupljen na 14 naslovnih strana – u sedam slučajeva u negativnom kontekstu, dva u pozitivnom i pet u neutalnom.

Saša Radulović se ne pojavljuje kao dominantna ličnost na naslovnim stranama, dok je Boško Obradović bio zastupljen na samo jednoj naslovnici. Kao sekundarna ličnost Radulović je prikazan pet puta i to uglavnom neutralno, a Boško Obradović 11 puta od čega je sedam puta u pozitivnom kontekstu.

Ljubiša Preletačević Beli pojavljuje se kao sekundarno zastupljena ličnost na tri naslovne strane i to uglavnom u neutralnom kontekstu. Ostali učesnici izbora su na naslovnim stranama prisutni gotovo simbolično.

Tomislav Nikolić je praktično nestao iz štampe jer se u posmatranom period pojavio na samo jednoj naslovnoj strani nasuprot prisustvu na 20 odsto naslovnica u prethodno posmatranom periodu.

Medija monitoring je samo jedan od aspekata izbornog procesa koji CRTA posmatračka misija “Građani na straži” prati. Pored medijskog aspekta, dugoročno praćenje kvaliteta izbornog procesa obuhvata i praćenje kampanje na terenu, rad izborne administracije kao i korišćenje javnih sredstava u svrhu kampanje.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend