17. nov 2022.

Jelena Milinčić: Da li je naš portal na srpskom ruska propaganda ili ne, proceniće čitaoci

Portal ruske državne televizije Raša tudej počeo je sa radom u Srbiji pod nazivom „RT Balkan“. Deo ovdašnje javnosti ali i međunarodna zajednica, izrazili su oštar protest zbog, kako navode, širenja ruske propagande u Srbiji, posebno imajući u vidu da je u planu i pokretanje televizije RT na srpskom.

Rukovodilac RT Balkan Jelena Milinčić zahvalila se u izjavi za Danas kolegama na interesovanju za dolazak RT-a u Srbiju, „jer nam time, bez obzira na motive, pomažete da obavestimo javnost da smo počeli s radom“.

Upitana da prokomentariše navode stručne javnosti da je reč o ruskoj propagandi, poručila je da će čitaoci to proceniti.

– A čitaoce ne bih potcenjivala, već bih upravo njima, umesto „stručnoj javnosti”, prepustila da sami ocene da li je reč o ”ruskoj propagandi” ili dugo očekivanom osveženju na našoj javnoj sceni – istakla je Milinčić.

Podsetimo, izvestilac Evropskog parlamenta (EP) za Srbiju Vladimir Bilčik rekao da medij RT Balkan na srpskom jeziku, čiji je portal počeo sa radom, „nema veze sa slobodom govora, jer se ne radi o mediju već o ruskoj ratnoj propagandi“.

„Dozvoliti emiteru koji je pod sankcijama EU još od marta da može da radi u Srbiji je zaista korak u pogrešnom pravcu i u potpunoj je suprotnosti sa obavezom koju smo čuli od predstavnika (srpske) vlade i javnih institucija“, rekao je Bilčik za televiziju N1.

Dodao je da je davanje dozvole „propagandi Kremlja“ za emitovanje u Srbiji „u suprotnosti sa osnovnim principima vladavine prava, demokratije, osnovnih ljudskih prava i sloboda za sve“.

Bilčik je juče, povodom najave da će ruski državni medij početi da radi u Srbiji, rekao da zemlja koja je ozbiljan kandidat za EU ne bi trebalo da bude „centar za dezinformacije Kremlja“.

Slične reči juče su upućivali i drugi zvaničnici Evropske unije i Evropske komisije.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend