28. avg 2023.

Ko je Jelena Drakulić Petrović, nova vlasnica nedeljnika NIN?

Jelena Drakulić Petrović, dugogodišnja generalna direktorka Ringiera u Srbiji, postala je nova vlasnica nedeljnika NIN, koji je od 2009. godine bio jedno štampanih izdanja pomenute kompanije.

Jelena Drakulić-Petrović diplomirala je na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, da bi od 2004. godine počela da radi u kompaniji, na poziciji brend menadžera dnevnog lista Blic, potom kao direktor marketinga i razvoja, direktor dnevnih izdanja i zamenik generalnog direktora.

Nakon četiri godine rada u kompaniji (2008) postala je i sama generalni direktor „Ringiera“ u Srbiji, kada joj je bilo 30 godina.

Na toj poziciji nasledila je Attilu Mihoka, koji je u novembru 2007. godine preuzeo odgovornost za poslovanje kompanije „Ringier“ u Mađarskoj.

Otada se navodi kao jedna od najmoćnjih žena u Srbiji i njeno ime je nezaobilazno na tradicionalnoj listi „100 najmoćnijih žena u Srbiji“ koje objavljuje Blic oko Nove godine. Na poslednjih nekoliko lista zauzima 15. poziciju.

Kako sam Ringier navodi, pozivajući se na Gemius, više od deceniju je portal Blica najčitaniji u Srbiji.

Međutim, dok se čitanost portala Blic i njegova prepoznatljivost kao brenda održava, moglo bi se reći da medijsko carstvo oko njega postaje kompaktnije.

Kompanija u Srbiji kao izdavač Blica je osnovana 1996. godine, od 2010. do 2022. poslovala je pod nazivom Ringier Axel Springer Srbija (RAS Srbija) i bila deo švajcarsko-nemačke medijske grupacije Ringier Axel Springer Media AG.

Međutim, prošle godine Nemci su odlučili da se povuku i Ringier AG je kupila akcije Axel Springer SE u Srbiji, Mađarskoj, Slovačkoj, Estoniji, Letoniji i Litvaniji.

Stranke su sporazumno dogovorile da će u tajnosti čuvati informacije o kupoprodajnoj ceni i vrednovanju preuzetih udela preduzeća.

U poslednjih nekoliko godina drastično se promenio i portfolio firme, u kome se trenutno u Srbiji (osim novina i portala Blic) nalaze i Blic žena, Blic TV, Sportal.rs, Žena.rs, Puls online, Ana.rs i Moj auto i Nekretnine.rs.

Međutim, besplatnih novina „24 sata“, prvih takvog tipa u Beogradu, kao i sajta koji ih je pratio već godinama više nema.

Dnevni tabloid Alo (sajt i štampano izdanje), koji je RAS lansirao 2007. godine, bio je u njihovom vlasništvu do 2017. godine, kad je prodat firmi Saše Blagojevića.

Danas je tada pisao da je prodaja lista Alo „pod velom tajne“, te da se Blagojević prethodno nije bavio medijima, ali da se spekuliše da je blizak vlasti. Prema pisanju Danasa, Blagojević tada nije odgovarao na njihove telefonske pozive.

Blagojević je tri meseca pre nego što je javnost saznala za ovu prodaju osnovao firmu „Dnevne novine Alo“, koju je 2019. preimenovao u „Alo Media System“. Firme se nalaze u istoj ulici u Beogradu, Kosovskoj, pisao je 021.rs. 

Godine 2010. kompanija je pokrenula sajt za putovanja SuperOdmor i internet prodavnicu Non Stop Shop koji se više ne nalaze u portfoliju na njihovom sajtu.

Na sajtu za milenijalce NOIZZ, koji je pokrenut 2016. godine, zadnji tekst je objavljen 18. maja 2022. godine.

Čak je ogroman prostor u Žorža Klemansoa 19, gde je RAS imao kancelarije, malo po malo počeo je da se smanjuje. Njegove delove su preuzeli drugi zakupci, da bi se pre nekoliko godina Ringier Srbija premestio zgradu u Kosovskoj ulici.

Prodaja nedeljnika NIN poslednji je primer smanjenja portfolija.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend