07. nov 2016.

Nagrade RSF za slobodu štampe idu u Siriju i Kinu

novine mediji gomilaReporteri bez granica objavili su imena dobitnika ovogodišnje nagrade za slobodu štampe – za najboljeg novinara proglašen je Sirijac Hadi Abdulah

Kineski sajt 64Tianvang laureat je u kategoriji masovnih medija, dok su za najbolje građane-novinare izabrani kineski državljani Lu Juju i Li Tingju.

Kako se navodi u saopštenju RSF, dobitnicima će nagrade biti uručene u utorak na ceremoniji u Strazburu.

Ceremoniji dodele nagrade, koja se dodeljuje u partnerstvu sa francuskim kanalom TV5 Mond, prisustvovaće laureati, političari i javne ličnosti, a domaćin će biti novinar TV5 Mond Filip Desent.

Počasni gost biće turski novinar i urednik lista „Džumhurijet“ Džan Dindar, koji je dobitnik nagrade RSF-a za 2015. godinu.

„Izuzetno nam je zadovoljstvo da dodelimo ovu nagradu novinarima i medijima koji su se istakli svojim profesionalizmom i hrabrošću u zemljama, gde baviti se novinarstvom često znači uzeti svoj život u svoje ruke“, rekao je generalni sekretar RSF Kristof Deloar.

Prema njegovim rečima, Abdulah je u svojoj 29. godini postao oči međunarodne zajednice u Siriji izveštavajući o svakodnevnim sukobima u jednoj od najopasnijih zemalja za novinare.

On je dodao da su Lu Juju i Li Tingju među 80 novinara-građana i blogera koji se trenutno nalaze u pritvoru u Kini gde, rekao je, plaćaju visoku cenu zbog svoje posvećenosti da slobodno i nezavisno prenose informacije u toj zemlji.

„Medijski sajt 64Tianvang, takođe, vodi herojski borbu za isti cilj i on je na sličan način meta kineskog režima“, rekao je Deloar.

Abdulah je 29-godišnji nezavisni novinar koji se suočio sa brojnim opasnostima dok je izveštavao o sukobima u Siriji.

Al Nusra-front ga je kidnapovao u januaru prošle godine, a teško je povređen u eksploziji, koja se dogodila u junu ispred mesta gde je stanovao sa svojim snimateljem Kaledom al-Isom, koji je tom prilikom poginuo.

Pobednik u kategoriji za najbolji medij – sajt 64Tianvang više puta je bio meta sajbernapada, a njegovi novinari se suočavaju sa velikim rizicima kako bi informisali javnost.

Taj sajt i njegove novinarie proganjaju 12 godina nakon što je RSF dodelio jednu nagradu njegovom osnivaču i uredniku Huang Ćiju.

Kineska vlada smatra sajt podrivajućim, a petoro njegovih novinara uhapšeno je u različitim delovima zemlje u septembru prošle godine dok su izveštavali sa protesta u vreme samita G20 u Hangdžou.

Kako je ranije saopštio RSF, laureati će, uz nagradu za vredan doprinos odbrani ili unapređenju slobode štampe, dobiti po 2.500 evra.

RSF dodeljuje nagradu za slobodu štampe od 1992. godine novinarima i medijima, koji su dali značajan doprinos odbrani ili promociji slobode informisanja.

Ovo je 25. godina kako RSF dodeljuje ovu nagradu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend