12. okt 2016.

NDNV: U čijim je sada rukama Radio Subotica?

radio-subotica-jpg_RTV_660x330Da li je novi vlasnik još jedan od tajkuna bliskih Srpskoj naprednoj stranci koji za račun ove partije kupuje medije?

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) danas je “sa žaljenjem” konstatovalo da se i u slučaju Radio Subotice pokazalo da novinari, odnosno zaposleni u tom mediju, nisu bili spremni da preuzmu odgovornost za svoj medij, čime se otvorio dodatni prostor za “političku trgovinu i partijsku dominaciju” na medijskoj sceni.

“Radio Suboticu je od zaposlenih kojima je, posle neuspešne aukcijske prodaje, besplatno preneseno vlasništvo nad ovom radijskom stanicom, kupio izvesni biznismen Vladan Stefanović, vlasnik kompanije VTV ComNet, koja u svom vlasništvu ima četiri televizije (Subotica, Vrbas, Bečej i Novi Bečej) i netransparentnu saradnju sa pojedinim lokalnim samoupravama, o čemu je već bilo reči u javnosti”, naveo je NDNV u saopštenju za javnost.

To novinarsko udruženje je ocenilo da će se veoma brzo pokazati da li su tačne informacije da je Stefanović “još jedan od tajkuna bliskih Srpskoj naprednoj stranci koji za račun ove partije kupuje medije”.

“O tome će najbolje svedočiti upravo program ove radijske stanice, zbog čega je veoma važno da se on pažljivo monitoruje, imajući u vidu i izražen informativni i kulturni značaj ovog višejezičnog medija”, piše u saopštenju.

NDNV je podsetio da je po članu 142. Zakona o javnom informisanju i medijima kupac dužan da u roku od pet godina obezbedi kontinuitet u proizvodnji medijskih sadržaja od javnog interesa, što u ovom slučaju znači da mora da zadrži i višejezičnu strukturu programa, odnosno programe na manjinskim jezicima.

“Postavlja se, međutim, pitanje kako je moguće da se ostvari kontinuitet programa ove medijske kuće s obzirom da se on odnosi na period od 12 meseci pre dana stupanja na snagu zakona, kada Radio Subotica više ne koristi frekvenciju na kojoj je tada, na drugom programu, emitovan celodnevni program na mađarskom jeziku. Ova frekvencija je, nejasnim radnjama, sada pripala na korišćenje RTV Panonu, mediju koji kontroliše Nacionalni savet Mađara”, navodi se u saopštenju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend