17. jun 2022.

ANEM traži da državni organi zaštite bezbednost vlasnice i novinara OK radija

Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM), u svom današnjem saopštenju zatražila je odlučnu i hitnu akciju svih nadležnih državnih organa, a posebno i lokalnih vlasti u Vranju, kako bi se zaštitila kako lična bezbednost vlasnice, zaposlenih i novinara OK Radija iz Vranja, od ponovljenih napada i pretnji kojima su izloženi već mesecima, tako i njihovo pravo da se slobodno, bez pritisaka i straha za ličnu bezbednost, bave svojim, medijskim poslom i izveštavaju o stvarima o kojima javnost ima interes da zna.

16. jun 2022.

Kome idu pančevački konkursni milioni: Prednost za kršenje Kodeksa, renesansu, bajke, vaskrsavajuća sela i svetionike

Piše Ivana Predić

Raspodela novca na konkursu za finansiranje medijskih sadržaja u Pančevu može se objasniti u dve reči – deža vi. Novac su ponovo dobili tabloidi, lokalni mediji koji krše Kodeks novinara i propagandisti, poput Radio-televizije Pančevo, koja je uz pomoć produkcija zaradila čak polovinu od ukupno opredeljenih 40 miliona dinara.

07. jun 2022.

Novinarke ustaju protiv nasilja prema drugim ženama, ali o seksualnom uznemiravanju u redakcijama i dalje ćute

Piše Danica Đokić

Seksistički komentari, neumesne šale, zadiranje u privatnost, pa i proganjanje, deo su iskustva novinarki koje govore o seksualnom uznemiravanju i zlostavljanju na radnom mestu. Ova tema je i dalje za mnoge novinarke tabu – veruju da bi ih, ako progovore, proglasili za histerične žene koje privlače pažnju, dok bi oni koji ih uznemiravaju ostali „divni ljudi, sjajne kolege i profesionalci”

31. maj 2022.

Žene i tokom predizborne kampanje u medijima gotovo nevidljive, ali su zato na mrežama neprestano vređane

Piše Ivana Predić

O odeći žena koje se bave politikom piše se više nego o idejama za koje se one zalažu, žene se mnogo manje od muškaraca pitaju i kao političarke i kao ekspertkinje, dok, kako se ističe u istraživanju Akademije ženskog liderstva, ravnopravnost polova i nasilje nad ženama nisu bili važni za medije tokom predizborne kampanje. Istovremeno, prete im i vređaju ih na društvenim mrežama. Slično pokazuju i evropska istraživanja