29. jul 2022.

Savet REM-a odlučio da Pink, Hepi, Prva i B92 zadrže nacionalne frekvencije. Raspisan konkurs za petu frekvenciju

Na zatvorenoj sednici Saveta REM-a, tajnim glasanjem je, kako Cenzolovka saznaje, odlučeno da će nacionalne frekvencije dobiti televizije koje su ih i do sada imale: Pink, Hepi, Prva i B92. Odlučeno je da se raspiše konkurs za petu televizijsku frekvenciju.

Olivera Zekić i članovi Saveta REM-a pred početak sednice na kojoj je pala odluka o dodeli nacionalnih frekvencija (foto: Perica Gunjić / Cenzolovka)

Ako je neko i gajio iluziju da će televizijska scena biti pluralističnija i drugačija, nije dobro slušao poruku predsednice Saveta REM-a Olivere Zekić da se prilikom odlučivanja neće uzimati u obzir ništa od prethodnog ponašanja ovih emitera. 

Frekvencije su dodeljene televizijama koje su najviše kršile minimalne uslove koje zakon propisuje.

Dodeljene su televizijama koje otvoreno služe kao propaganda vladajućeg režima, platforma za napade na predstavnike opozicije i pojedine kritičke novinare i medijske kuće za koje rade, ali i za razvejavanje brutalne agresije kroz rijaliti programe. 

Članom 11 Pravilnika o minimalnim uslovima za pružanje medijske usluge i kriterijumima za odlučivanje u postupku izdavanja dozvole za pružanje medijske usluge na osnovu sprovedenog javnog konkursa definisano je da pružalac opšte medijske usluge u svom programu mora imati informativni, naučno-obrazovni, kulturno-umetnički, dokumentarni i dečji program, kao i program za maloletnike. Nijedna od televizija koje su dobile nacionalnu frekvenciju, prema izveštajima samog REM-a, nije poštovala ovaj član.

Za nacionalne TV frekvencije konkurisalo je 14 televizija. Na konkursu su “izgubile” dve kablovske televizije iz grupacije Junajted medija, koje se ističu kritičkim izveštavanjem i prenošenjem različitih mišljenja o važnim temama: njuz kanal N1 (N1 televizija d.o.o.) i Nova S (Nova S televizija d.o.o.). Nacionalnu frekvenciju nisu dobile ni nova regionalne televizija Una (Una World d.o.o.), kao ni nekad čuveni  BK TV (RTV BK Telecom d.o.o.) koji je do 2006 imao nacionalnu frekvenciju.

Ispali su i kablovski kanali Kurir TV (Adria Media Group d.o.o.), ali i veoma moćna medijska mašina iza koje stoji poznati pevač Željko Joksimović – Tanjug TV (Tačno d.o.o.) i K1 (Minacord Media), koji su podneli prijavu za zajedničko korišćenje frekvencije. NIje prošla ni prijava mađarske komercijalne TV2, koja se u medijima vezuje za mađarskog premijera Viktora Orbana. 

Na radio talasima takođe neće biti ništa novo. Nacionalne radijske frekvencije dobili su Play, Hit i čak dva radija iza kojih stoji provereni kadar Socijalističke partije Srbije Zoran Anđelković – Radio S i Radio S2. Oni su svi do sada imali nacionalne frekvencije. 

Ali dosadašnju radijsku frekvenciju je izgubio Index, a iz trke su spali i Radio Neven i Radio Plus iz Grocke.

Za odluku Saveta REM-a danas je vladalo veliko interesovanje novinara koji su došli pred sedište REM-a da čekaju rezultate. Na početku sednice Saveta odlučeno je da sednica bude zatvorena za javnost. Iako je novinarima rečeno da će sednica možda biti otvorena, kao i da će Savet o tome odlučiti na početku sednice, već se po izboru male sale za zasedanje videlo da javnost neće moći da prisustvuje zasedanju Saveta.

ODBIJEN ZAHTEV VLASNIKA KURIR TV O IZUZEĆU JUDITE POPOVIĆ

Predsednica Saveta REM-a Olivera Zekić je na početku sednice konstatovala da je odbijen zahtev Kurira, odnosno njegovog vlasnika Igora Žeželja, da se iz odlučivanja o dodeli frekvencija izuzme Judita Popović, članica Saveta, o čemu je Cenzolovka pisala. Zekić je novinarima, prilikom dolaska na sednicu, već najavila da će taj Žeželjev zahtev biti odbijen, rekavši:

„Moje diskreciono pravo kao predsednice Saveta REM-a je da odlučujem o zahtevu za izuzeće Judite Popović i da vam odmah kažem da to definitivno odbijam.”

Judita Popović (foto: Una Grekulović / Cenzolovka)

Judita Popović: Nema demokratije bez slobode medija

„Ja sam očekivala više razumevanja za medijski pluralizam, koji u stvari podrazumeva i politički pluralizam zato što demokratije nema bez slobode medija. S obzirom da su ovi mediji koji su imali nacionalnu pokrivenost već dokazali kako su radili i nisu pružili nikakvu garanciju da će promeniti taj svoj odnos prema programskim sadržajima i prema građanima Srbije“, rekla je posle sednice Saveta Judita Popović i dodala:

„Smatram da danas većina koja je donela tu odluku nije u pravu da ova četiri pružaoca medijskih usluga imaju pravo da nastave da emituju program na nacionalnim frekvencijama.

Smatram da zakoni moraju da se poštuju, a zakon predviđa da se mora uzeti u obzir i činjenica na koji način su televizijske i radijske stanice radile do novog konkursa i ukoliko su već imali tu privilegiju da imaju nacionalnu frekvenciju oni su pokazali kako su radili i mislim da nije dovoljno akcenat stavljen na tu činjenicu da su kršili zakone na sve moguće načine“.

„Na današnjoj sednici je raspisan konkurs i za petu frekvenciju, što znači da je nada i dalje prisutna i da će nju dobiti medij koji se zalaže za istinito, pravovremeno, objektivno informisanje“, dodala je Popović, koja je rekla da je i ona bila zatečena odlukom da se raspiše konkurs za petu frekvenciju i da  je to urađeno na inicijativu predsednice Saveta Olivere Zekić.

Prema njoj, mediji nisu samo razbibriga i zabava nego su to i informacije koje su od javnog interesa.

Popović smatra da TV sa nacionalnom frekvencijom koje su do sada kršile zakone nisu zaslužile da dobiju novu priliku. Bez obzira na sjajne elaborate, to ne znači da će oni zaista i da poštuju te elaborate, kao ni novinarske standarde i etiku.

Olivera Zekić: Odluka doneta profesionalno i odgovorno, u skladu sa demokratskom procedurom

Olivera Zekić je, obraćajući se novinarima posle sednice Saveta REM-a rekla da neće komentarisati odluku pre nego što bude pravno obrazložena a to će biti – za par dana.

Ona je pročitala saopštenje REM-a, koje prenosimo u celini:

„Savet REM-a je na sednici danas doneo odluku o izdavanju dozvole za pružanje medijske usluge televizijskog emitovanja putem terestričkog digitalnog prenosa za područje cele Republike Srbije. Potrebnom većinom glasova, dozvole su dobili TV Prva, TV Pink, Hepi TV i TV B92. Na istoj sednici Savet REM-a je doneo odluku za izdavanje dozvola za pružanje medijske usluge radija putem terestričkog analognog prenosa za područje cele Republike Srbije. Potrebnom većinom glasova, dozvole su dobili Radio Hit FM, Radio S, Radio S2 i Play radio.

Zbog velikog interesovanja, za dobijanje dozvole za televizijsko emitovanje za područje cele Republike Srbije Savet REM-a je na današnjoj sednici doneo odluku o raspisivanju konkursa za dodeljivanje još jedne dozvole za tzv. petu frekvenciju. Savet REM-a je na današnjoj sednici doneo odluku o raspisivanju konkursa za dodelu dozvole za region Beograda. I to tri dozvole za televizijsko emitovanje putem terestričkog digitalnog signala i 12 dozvola za pružanje medijskih usluga radija putem terestričkog analognog prenosa.

Savet REM-a je odluke doneo na profesionalan i odgovoran način, u skladu sa demokratskom procedurom, ceneći sve okolnosti navedene u konkursnoj dokumentaciji, uvažavajući mišljenje struke, javnosti i svakog člana Saveta REM-a

Zato Savet REM-a bukvalno apeluje na najširu javnost i ukazuje na potrebu da se izbegne svaka vrsta manipulacije i politizacije u vezi sa odlukama koje su donete“, kaže se u saopštenju Saveta REM-a koje je Olivera Zekić pročitala novinarima.

Na pitanje Cenzolovke čime REM garantuje da televizije sa nacionalnom frekvencijom neće ponovo kršiti elaborate, Zekić odgovara:

„Na njima je da garantuju“.

Cenzolovka: Ali vi ste regulator i na vama je da to regulišete.

Zekić: Jeste i kad ih budemo ispitivali, kad za godinu dana budemo radili valorizaciju elaborata, onda ćemo da vidimo da li će da ispune obećanja ili neće.

Cenzolovka: Šta ako ne ispune?

Zekić: O tom potom.

 

PROČITAJTE I:

Zekić: Ovo je apsolutno novi konkurs, ono što se događalo proteklih 16 godina niko ne gleda, to ne postoji

Pink i Hepi obećavaju kvalitetan program i objektivno informisanje sa najvišim profesionalnim i etičkim standardima

Žeželj: Kurir više ne psuje

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend