13. jul 2022.

Pink i Hepi obećavaju kvalitetan program i objektivno informisanje sa najvišim profesionalnim i etičkim standardima

Biće dobri i nikada više neće kršiti zakon, neće biti rijalitija po ceo dan, biće kulture i dečjeg programa, neće biti ni „g” od govora mržnje, para ima, a još više volje da budu profesionalni, objektivni i najbolji… I sve tako i u tom stilu, drugi dan predstavljanja kandidata za četiri nacionalne televizijske frekvencije o kojima će, do kraja meseca, odlučiti Savet REM-a. Jezički čistunci iz Saveta rešetali N1 i Novu S zbog navodnog nepoštovanja pravopisa, ali ista pitanja nisu postavili Pinku i Hepiju

 

Željko Mitrović u REM-u (foto: Perica Gunjić / Cenzolovka)

Šestočlana ekipa televizije Pink, predvođena vlasnikom i glavnim i odgovornim urednikom Željkom Mitrovićem, zauzela je pozicije deset minuta pre dolaska članova Saveta REM-a i naznačenog vremena za početak predstavljanja.

Uglavnom je sve vreme govorio Mitrović koristeći termine najbolji, najveći sistem, prvi u Evropi, među prvih deset privrednih subjekata u Srbiji koji plaća 20 miliona evra poreza godišnje. 

„Nemamo nikakvu konkurenciju u ovom delu Evrope. Mislim da treba da dobijemo sve četiri frekvencije”, rekao je Mitrović.

Uz konstataciju „Mi ne podnosimo jezik mržnje. Njega neće biti”, Mitrović je obećao da će sve ubuduće biti po zakonu i etičkim standardima, ali je tvrdio i da do sada zakon nije kršen „jer inače bismo bili kažnjeni, a nismo”:

„Priča o prošlosti je suvišna. Jer da smo pravili neki problem, bili bismo kažnjeni.”

Čime Pink garantuje da će ispuniti obećanja?

TV Pink (Pink media group) koji postoji od 1994. godine, poznat je po emitovanju predizbornog spota nakon koga je ubijen kosovski političar Oliver Ivanović, a pre svega po propagandnom sadržaju u korist vladajuće stranke i njenog predsednika Aleksandra Vučića, kao i negativnim kampanjama protiv opozicije. 

Nedavno je CINS objavio istraživanje iz koga se vidi da je emitovanjem dvosatne emisije sa Vučićem, tri sata pred predizbornu tišinu, Pink prekršio zakon. 

Više od trećine programa ove televizije, kao i u slučaju TV Hepi, čini rijaliti program, a po izveštajima REM-a, nema obavezni minimalni kulturno-umetnički, naučni i dečiji program. Često krši zakon, mada ga REM gotovo nikad ne kažnjava. 

TV Pink je, po rezultatima monitoringa Transparentnosti Srbija, dobio najviše para za oglašavanje tokom predizborne kampanje ove godine, najviše od SNS i SPS.

MOBING

Olivera Zekić, predsednica Saveta REM-a ponovo je onemogućila Juditu Popović da polemiše i postavlja pitanja koliko želi, prilikom predstavljanja TV Pink.

„To je vrsta mobinga, kad ne možete da postavite pitanje”, rekla je Popović.

„Nema daljeg postavljanja pitanja. Nećemo disonantne tonove. Dosta”, prekinula je Olivera Zekić.

Zakonska obaveza da nacionalna televizija mora da ima ukupno 20 odsto „kvalitetnog programa” (dečji, naučno-obrazovni, kulturno-umetnički i dokumentarni program) i da ne sme emitovati jezik mržnje bili su glavne teme sporenja između Mitrovića i pojedinih članova REM-a. 

Mitrović je tvrdio da TV Pink već poštuje zakonski minimum za kvalitetan program, ali da on nije adekvatno obeležen. 

Ubuduće će ga obeležavati, pa će REM moći lakše da prati da li TV Pink ispunjava obaveze ili ne.

„Kulturni, dečji i naučno-obrazovni program biće zastupljen minimum 20 odsto u programu. 20 odsto činiće rijaliti program, koji će ukupno sa zabavnim programom biti zastupljen 30 odsto. Rijaliti će biti emitovan od 23 ili 24 sata, van prajm tajma, a možda će se jedan ili dva dana nedeljno pojaviti u terminu od 22 sata. EPP će činiti 20 odsto, a igrani program 10 odsto. Posebno smo ponosni na domaći igrani program, jer smo najveći pojedinačni rezervoar domaćih filmova. Samo ove godine u sopstvenoj produkciji snimićemo 52 filma”, naveo je, između ostalog, Mitrović i naglasio da će TV Pink biti prepoznatljiva upravo po zabavnom programu, jer će biti emitovan u prajm tajmu.

Na pitanje Judite Popović, članice Saveta REM-a, čime garantuju da će realizovati, inače, kako je rekla, „odličan elaborat” koji su priložili uz zahtev za dozvolu, budući da su do sada imali „nula procenata kvalitetnog programa” i da su kršili medijske zakone, Mitrović je rekao:

„Gde to piše?”. 

Zatim je elaborirao da Pravilnik REM-a o kriterijumima za dobijanje dozvole uopšte ne obavezuje televizije da imaju 20 odsto kvalitetnog programa.

„Ali mi smo shvatili. Imamo ambiciju da se zovemo ‘kvalitetan program’. Čvrsto smo rešili da ćemo, ako je to bio glavni problem, imati tih 20 odsto. Kad nam dođe naučnik u jutarnji program, to je naučni program, kad nam dođe dečji hor, onda je to dečji program. Imaćemo oznake ubuduće i biće vam lakše”, rekao je Mitrović.

Aleksandra Janković, članica Saveta REM-a, nahvalila je Željka Mitrovića i TV Pink kao televiziju. Rekla je da nije tačno da oni nemaju 20 odsto kvalitetnog programa, te da Pink poštuje sve zakonske i etičke norme, a zatim je zaključila:

„Vi ste naučili ljude kako da tolerišu jedni druge. Nadam se da ćete se tako i ubuduće ponašati i odnositi prema nama kao regulatoru”, referišući na toleranciju prema različitim veroispovestima.

Mitrović je ovo iskoristio da odgovori na česte kritike u javnosti o nedozvoljenom sadržaju na TV Pink — nasilju, diskriminaciji i jeziku mržnje:

„Priča o bilo kakvom nasilju nije emitovana na nacionalnoj frekvenciji, nego samo na strimovima. Tačka!”

Članica Saveta Višnja Aranđelović pitala je Mitrovića šta je garancija da neće, kao prethodnih godina, objavljivati teške napade i optužbe protiv pojedinaca, bez prava na odgovor.

„TV Pink se uvek samo branila. Zadržavamo pravo da se branimo, ali samo kažite ako treba da vežemo ruke i noge i pretvorimo se u vreću za udaranje”, rekao je Mitrović.

Replicirala mu je Judita Popović opaskom: „Malo je problematičan način na koji se branite”.

Pink Vesti: Predojević i Mitrović različito o karakteru programa

Poznati televizijski voditelj Srđan Predojević, koji će ostati upamćen po intervjuu sa Aleksandrom Vučićem u kome je potvrdio predsednikove reči da nije bilo izbora u vreme kad je „iz helikoptera” delio budžetski novac, iako svi znaju da je izbora bilo, predstavio je ambiciozan program televizije Vesti (Pink media group) kao prve televizije u Srbiji koja će emitovati vesti 24 sata dnevno.

Željko Mitrović je prethodno dao šlagvort, rekavši da Vesti funkcionišu kao autonoman kanal, kao i da su finansijski rezultati mali, jer zarade toliko da pokriju rashode:

„Sad Vesti prihoduju million i nešto evra. Sa nacionalnom frekvencijom, Vesti bi mogle da upetostruče ili ušestostruče zaradu.”

Srđan Predojević je rekao da će programska šema biti „laka za pamćenje”, a „teška za realizaciju” i ilustrovao to nepriličnom opaskom da će „penzioneri moći da uzimaju terapiju” prema emisiji.

„Svakog parnog sata ići će jednosatna emisija vesti, a svakog neparnog jednosatna specijalizovana emisija”, rekao je Predojević i počeo da izlaže programsku šemu iz sata u sat, uz euforične opise veličine video zida od 15 kvadrata, 16 studijskih kamera, 20 kamera sa karticama za uključenje, šest linkova — što je sve trebalo da dočara mobilnost i spremnost televizije za razna reporterska uključenja koja će realizovati „sa pet različitih lokacija u jednom trenutku”.

„Neka helikopter bude naša sledeća faza razvoja”, najavio je Predojević uz široki osmeh.

Željko Mitrović ga je „ispravio”, rekavši da Vesti  neće biti informativna, već televizija opšteg karaktera, sa 40 odsto vesti, 20 odsto dečjeg, kulturnog, naučnog i dokumentarnog programa.

Judita Popović je pitala Predojevića da li će mu vesti biti istinite i potpune.

„To je naša i zakonska i moralna obaveza. Mi novinari moramo da budemo ispred svih. Biće to prestižna TV. Vi ćete morati da zaslužite da gostujete na toj televiziji”, rekao je Srđan Predojević.

Inače, Vesti su kao jedan od Pinkovih kanala startovale sloganom „Počela je nova era inormisanja” 15. februara 2021. godine, umesto dotadašnjeg kanala Pink 3 Info. 

Milomir Marić pred Savetom REM-a (foto: Perica Gunjić / Cenzolovka)

TV HEPI: Ne prepoznajemo više sami sebe

Glavni i odgovorni urednik TV Hepi, Milomir Marić, koji ove godine obeležava 50 godina novinarske karijere i na konkurs dolazi sa oreolom gubitnika, jer je na konkursu za nacionalne frekvencije 2006. godine predstavljao BK TV koja je izgubila nacionalnu frekvenciju, predstavljao je danas svoju televiziju.

Direktorka TV Hepi Aleksandra Krstić prvo je predstavila vlasničku strukturu, rekavši da je ona 100 odsto u vlasništvu izvesnog Vladimira Ćirovića, kao jedinog vlasnika preduzeća Ideogram. 

Vlasnička struktura ove televizije, koja je nastala spajanjem dve kuće (Košave i Hepi), nikada nije bila transparentna kako to zakon predviđa. U javnosti se uvek vezivala za kontroverznog biznismena Predraga Rankovića Peconija koji je 2007. godine kupio deo TV Košave. 

REM je u svojim godišnjim izveštajima konstatovao da TV Hepi ne ispunjava obaveze iz svog programskog elaborata, nema naučni, kulturni i dečiji program. Zabeleženo je preko 3.000 prekršaja Zakona o oglašavanju tokom 2020. godine.

„Želimo da postanemo porodična televizija. Apsolutno smo svesni ranijih nedostataka i želimo da ispravimo sve propuste. Novinari TV Hepi će težiti da dostignu najviše domete, pridržavaćemo se principa tačnosti, objektivnosti i nepristrasnosti”, rekla je Krstić.

Milomir Marić je pokušavao da u svom obraćanju prizna dosadašnje greške, ali je „posipanjem pepelom” izazivao buru smeha u sali:

„Mi smo najkažnjavanija televizija i te mere su bile vaspitne i efikasne. Uticale su na nas. Ne možemo više sami sebe da prepoznamo. Izgleda da je batina iz raja izašla. Mi smo prihvatili sve kazne, a ko je 2020. godine otišao u inostranstvo, danas ne može da nas prepozna. Niko se sad ne žali na nas, osim Olje koja se žali na Ruse”, rekao je Marić.

Predsednica Saveta REM je prethodno zamerila Mariću da „u poslednje vreme imate samo ruske špijune”, aludirajući na prorusku orjentaciju koju zagovaraju gosti i voditelji ove televizije.

Marić se branio rečima da svako može da gostuje i otvoreno govori na TV Hepi, pa i najoštriji kritičari agresije na Ukrajinu. Marić se požalio da ga svi kritikuju, počev od Rusa.

„Suza, suzu stiže, Mariću”, prekinula ga je Zekić.

Predstavnici TV Hepi su najavili da će imati 30 odsto informativnog programa, isto toliko zabave, 6 odsto dokumentarnog, 5 odsto dečjeg, 5 odsto kulturnog, 2 odsto naučno-obrazovnog, 8 odsto sporta, 8 odsto serija i filmova i 6 odsto pseudorijalitija. 

Precizirali su da će se u dokumentarnom program baviti „kriminalom, ali samo zasnovanom na dobro proverenim činjenicama”.

Osmoro predstavnika Nove S došlo u REM (foto: Perica Gunjić / Cenzolovka)

Nova S: Registrovani u Srbiji

Televiziju Nova S predstavljala je danas najbrojnija delegacija od osam članova, na čelu sa Aleksandrom Subotić, direktorkom Junajted medije. 

Nova S emituje program od marta 2019. godine, a odnedavno je registrovana u Srbiji , gde su i svi produkcijski kapaciteti. Centralnu informativnu emisiju preuzima sa N1, a narednu informativnu emisiju Pregled dana radi Njuzmaks Adrija.

Predrag Pavlović, direktor Nove S, istakao je da je cilj televizije dostizanje visokog kvaliteta programa koji mogu da gledaju „komotno roditelji i deca zajedno”. 

Važna im je kvalitetna vizuelna estetika: „Širimo program da obuhvatimo sve populacije.”

Olivera Zekić je na pomen kvaliteta dobacila „gospođa Jelena Obućina (Njuzmaks Adrija) rekla da ste najbolji i da ja moram to da prepoznam”.

Programski direktor Nove S Džordž Makris izneo je podatak da ova televizija pravi 65 odsto sopstvenog programa, od čega je 20 odsto informativnog karaktera.   

„Svuda u regionu imamo najgledanije kanale. Ako nam date licencu, sigurno možemo da napravimo nešto drugačije od onog što ste videli do sada. Imaćemo više od 20 odsto informativnog programa, koji se percipira kao objektivan i relevantan”, rekao je Makris i najavio vraćanje kviza Milioner, kao „svetski najvećeg takmičarskog formata”, ali i uvođenje drugih takmičarskih programa koji spadaju u rijalitije.

Makris je insistirao da rijaliti programi ne moraju, kao većina kod nas, da počivanju na nasilju, omalovažavanju ljudi, već mogu isticati „kvalitetne vrednosti života”, poput Survajvera.  

Ana Martinoli iz Nove S dodala je da publika u Srbiji Novu S percipira kao „program najbliži javnom servisu”.

N1 I NOVA S POD LUPOM JEZIČKIH ČISTUNACA IZ REM-A

Član Saveta REM-a Božidar Zečević insistirao je na pitanju da li Nova S, a posebno TV N1 poštuju jezički standard SANU i da li imaju lektora za srpski jezik. Zečević je konstatovao da često gleda njihove programe i da je primetio da nestardandno akcentuju reči, posebno dopisnici iz raznih krajeva Srbije. 

Na pokušaj Ane Martinoli iz Nove S da objasni da se novinari izražavaju pravilno, ali da su akcenti odraz sredine iz koje izveštavaju, kao i da je negovanje lokalnih akcenata standard BBC-ija jer „se time osnažuje veza sa lokalnom zajednicom”, Zečević je odbrusio:

„Nema tu nikakvog bogatstva i kulturne raznolikosti. Srpski jezik poznaje jedan standard Srpske akademije nauka i umetnosti.”

Zečević je sličnim primedbama, nezadovoljan akcentima, „rešetao” i Igora Božića iz TV N1 i značajno zaključio:

„Znači, ne interesuje vas SANU”.

Judita Popović je primetila da nijednu drugu televiziju niko nije pitao za akcentovanje reči i lektore, na šta je Zečević odgovorio: „Imam pravo da pitam šta god hoću.”

N1: Preporučuje nas naše nezavisno izveštavanje

Na kraju drugog dana predstavljanja kandidata u REM-u, na red je došla televizija koja je od osnivanja 2014. godine neprestano na meti napada najviših vlasti u Srbiji, čije novinare redovno vređaju i nipodaštavaju na konferencijama za novinare vladajuće SNS. Nazivali su je pogrdno „luksemburška televizija” jer je emitovala program na osnovu dozvole regulatora iz Luksemburga i Evropske konvencije o prekograničnoj televiziji. Zbog svog kritičkog izveštavanja ova televizija i njeni novinari proglašavani su izdajnicima i saradnicima CIA-e.

Većinski vlasnik je međunarodna investiciona kompanija BC Partners koja je prethodno kupila većinski deo od američkog investicionog fonda KKR. Osnivač i prvi vlasnik televizije je kablovski operater SBB i njegov vlasnik Dragan Šolak. 

REM je objavio da je firma „N1 televizija”, osnovana u maju ove godine, zvanično konkurisala za nacionalnu frekvenciju.

„Naše nezavisno izveštavanje, novinarski kredibilitet i kredibilne informacije zaslužuje da vidi cela Srbija i zato treba da dobijemo nacionalnu frekvenciju. Kredibilitet je jedna od osnovnih karakteristika N1, koji se zasniva na biografijama naših novinara, ali i na preko 40 novinarskih nagrada, domaćih i međunarodnih. Mislimo da je to dovoljan razlog da svi građani Srbije veruju našem novinarstvu”, rekao je programski direktor TV N1 Igor Božić i potencirao veliki kapacitet televizije da, zahvaljujući dopisničkoj mreži u Srbiji i celom regionu, izveštava sa velikih i vanrednih događaja.

Profesor Rade Veljanovski, spoljni konsultant N1, najavio je da će informativni program ove TV biti umanjen za 10 odsto da bi se otvorio prostor za dokumentarni, kulturni, dečji i naučni program, u skladu sa zakonom za televizije sa nacionalnim pokrivanjem. Najavio je 14 novih emisija koji će pripadati tom profilu.

Za finansijsku održivost N1 garantuje pola milijarde evra, koliki je godišnji prihod Junajted grupe, kako je navela Aleksandra Subotić.

„Da li se tu računa i fudbalski klub?”, pitala je Olivera Zekić i uspešno nasmejala prisutne.

Predsednica Saveta REM-a poručila je na kraju: „Konkurencija je velika. Ja vam želim sreću.”

BK TV i TV Una

BK TV (BK Telecom) je televizija koju poseduje firma u likvidaciji. Na konkursu iz 2018. godine BK Telecom je diskvalifikovana, jer nije imala ni minimum od 15 zaposlenih, a tokom trajanja konkursa sva četvorica zaposlenih dobila su otkaz, pa je ostala bez ijednog radnika. 

Poznata kao televizija u vlasništvu braće Karić, osnovana je 1994. godine, a privremeno je ukinuta 2006. godine. kada joj je Savet REM-a zabranio emitovanje i oduzeo nacionalnu frekvenciju. Tada je urednik ove televizije bio Milomir Marić, danas urednik TV Hepi.

Televiziju su predstavili direktorka Ljubica Vukotić i glavni i odgovorni urednik Nebojša Mirković.

„BK TV je televizija opšteg tipa, urbana i sofisticirana, namenjena svim građanima, svih socijalnih grupa i starosti. Promovisaćemo program porodičnih vrednosti i bićemo otvoreni za nezavisne produkcije” rekla je Vukotić i objasnila da će televizija, pored gledalaca, biti usmerena i na poslovne klijente kojima će „pružiti sve mogućnosti marketinga”.

Zatim se predstavila televizija UNA (Una World), najmlađa kablovska televizija u Srbiji, registrovana u decembru prošle godine, kao regionalna platforma, sa sedištem u Bosni i Hercegovini. U javnosti je povezivana sa Miloradom Dodikom, članom predsedništva BiH, odnosno njegovim sinom, ali je sve ostalo na nivou nagađanja. 

Glavni i odgovorni urednik je Đorđe Marjanović. Ovu televiziju je na samom startu njenog osnivanja potresao izlazak nemačkog investicionog fonda iz vlasništva, a zatim i odlazak glavnog operativca i uglednog novinara Zorana Kusovca.

Sutra, poslednjeg dana javnog predstavljanja kandidata za nacionalne TV frekvencije, na redu su TV Prva, TV B92, KCN Nacionalna (Kopernikus), TV 2 i Kurir televizija. Predstavljanje počinje u 11 sati.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend