13. maj 2018.

Kako Radomir vraća Radoicine dugove

Preduzeće Sloga iz Kruševca, čiji je vlasnik čovek koji se zove isto kao i kupac u prvoj privatizaciji RTK – Radoica Milosavljević, pozajmljuje toj medijskoj kući šest miliona dinara. Kada je Radio televizija Kragujevac “vraćena” gradu, preduzeće Sloga, putem prinudnog izvršenja, iz gradskog budžeta, naplaćuje ono što je pozajmilo

Preuzeto sa glassumadije.rs

Od kako je Radio televizija Kragujevac prvo privatizovana, pa izgubila dozvolu, pa „varaćena“ gradu, pa povratila dozvolu za emitovanje programa, finansijski detalji u vezi sa poslovanjem ove medijske, koji se tu i tamo pojave, deluju sve neverovatnije. Ali činjenice i novac svih građana, koji se iz budžeta odliva za finansiranje za sada jedinstvenog medijskog projekta u Srbiji, neumoljivi su.

Poslednja, verovali ili ne informacija glasi da je, kroz prinudnu naplatu, Preduzeće za proizvodnju i promet Sloga D.O.O iz Kruševca u dva navrata, u decembru 2017. godine, sa računa gradskog budžeta (vanprivreda) naplatilo jednom 6.259.613,50 dinara i drugi put 276.499,60 dinara.

[povezaneprice]

Ovaj podatak najpre je na sednici Skupštine grada izneo Edis Durgutović, odbornik LDP-a. Prema podacima kojima Durgutović raspolaže „RTK je, kada je bila sto posto privatno preduzeće, od izvesnog preduzeća Sloga iz Kruševca pozajmila šest miliona dinara za plate zaposlenih. Dug je vraćen u decembru prošle godine, kada je vlasnik firme grad, dakle iz kase javnih finansija“.

  • Od prethodnog člana Gradskog veća za finansije Igora Mitrovića i gradonačelnika Radomira Nikolića dobio sam odgovor da je oko 150 miliona dinara, koji su iz gradskog budžeta u 2017. potrošeni za RTK, upotrebljeno za pokrivanje dugova iz prošlosti. Nikolić samo još za rat u Siriji nije okrivio prethodnog gradonačelnika Veroljuba Stevanovića što, nakon četiri godine koliko je na vlasti, nije normalno. Analiza pokazuje, međutim, da su dugovi nastali u vreme kada je Radio televizija Kragujevac bila u privatnom vlasništvu. Da li ovo znači da zakon važi za sve Kragujevčane, sem za gradonačelnika i direktorku RTK, pita Edis Durgutović.

Durgutović smatra da bi na sličan način, kao što su rešene obaveze prema privatnom preduzeću Sloga iz Kruševca, moglo da se pomogne i drugim kragujevačkim privatnicima koji su, kaže, „zahvaljujući nesposobnoj vlasti Radomira Nikolića, u teškoj finansijskoj situaciji“.

  • Zato sam tražio da pomogne nekom od kragujevačkih privrednika koji se bore za opstanak svog preduzeća. Ukoliko je potrebno 10.000 potpisa, na šta se Nikolić često poziva, sa privrednicima koji imaju probleme, i odbornicima opozicije, organizovaću prikupljanje potpisa za pomoć tim preduzećima, navodi Durgutović.

Informaciju da je grad vratio novac koji je „pozajmio“ privatni vlasnik „zanimljivijom“ čini podatak da je u vreme kada dolazi do pozajmice čovek sa istim imenom i prezimenom vlasnik i Radio televizije Kragujevac i preduzeća Sloga. Naime, u pretrazi podataka može se videti da je izvesni Radoica Milosavljević vlasnik Preduzeća za proizvodnju i promet Sloga D.O.O iz Kruševca, kao i da je Radoica Milosavljević iz Kruševca, sa brojnim drugim medijskim kućama, kupio i Radio televiziju Kragujevac.

Pregledom prinudnih naplata izvršenih sa računa izvršenja budžeta grada Kragujevca u 2017. godini, može se videti da je samo za obaveze prema licima i preduzećiima koje je imala privatna Rdio televizija Kragujevac isplaćeno 107.182.550,98 dinara. Iste godine ova medijska kuća kroz subvencije dobila je 20,549,282.35 dinara.

Istu praksu vladajuća koalicija u Kragujevcu, koju predvodi Srpska napredna stranka, nastavlja i ove godine. Naime, za 2018. godinu za informisanje je predviđeno 26 milona dinara. Na ime usluga po ugovoru (za skupštinske prenose) pet miliona dinara i za subvencije javnim nefinansijskim preduzećima, odnosno „u korist Privrednog društva Radio televizija Kragujevac doo“, kako se navodi u odgovoru na pitanje koje je postavio Glas Šumadije – 21 milion.

Do 23. aprila ove godine potrošeno je 11.262.774,95 dinara, kako piše  u odgovoru, „na ime tekućeg poslovanja – plate, rashodi na ime stalnih troškova, ugovori i dr“. U budžetu , na pozicijama Uprave za vanprivredne delatnosti, za potrebe informisanja ostalo je 14.737.225,05 dinara.

Planirana sredstva za 2018., mogu se videti ovde.

I dok se drugi mediji u Kragujevcu gase, dok je najstarija privatna televizija u Srbiji – K9, usled finansijskih neprilika, izgubila dozvolu za emitovanje programa, grad Kragujevac, bez ikakvih posledica, nastavlja da krši sve važeće medijske zakone. Treću godinu za redom, kao jedina lokalna samouprava u Srbiji, ne raspisuje konkurs za sufinansiranje javnog interesa u medijima, drugi rok za privatizaciju RTK istekao je ove godine, a televizija koja čeka privatizaciju kupuje opremu vrednu više miliona dinara

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend