Sve više publike prebacivaće se na medije koji pokrivaju određenu nišu, na manje stanice, odnosno tražiće sadržaj koji njih interesuje, a postavlja se pitanje gde će taj sadržaj naći. Investicije i inovacije u medijima su važne, ali je sadržaj i dalje najvažniji, samo ga treba što bolje upakovati i prilagoditi za različite medije, neke su od poruka sa prvog panela druge godišnje medijske konferencije pod nazivom „Uživo iz budućnosti“.
Mediologija
05. okt 2023.
Rojters institut održava seriju seminara
Rojtersov institut za studije novinarstva biće domaćin serije nedeljnih seminara o globalnom novinarstvu od oktobra do decembra na Zoom-u u okviru svog Journalist Fellowship programa.
Mediologija
04. okt 2023.
Napravili smo Al alat za novinare – kakvi su ključni zaključci
Veštačka inteligencija (AI) je nova popularna reč u novinarstvu. Medijski profesionalci i akademici se utrkuju da shvate kako će ova najnovija tehnološka inovacija preoblikovati ionako nesigurnu industriju.
Mediologija
20. sep 2023.
Ilon Mask razmatra naplatu pristupa platformi X (Tviter): Šta će to značiti za korisnike?
Vlasnik platforme X (Tviter) Ilon Mask najavio je da će svi korisnici možda morati da plaćaju za pristup ovoj društvenoj mreži.
Mediologija
07. sep 2023.
Kad nauka kaže – To je to
Edukacijama o naučnom konsenzusu protiv zdravstvenih dezinformacija
Mediologija
01. sep 2023.
Podkast na prekretnici
Mediologija
01. sep 2023.
Veza između filma i medijske pismenosti – važnost storitelinga
Mediji nisu ono što su nekada bili – novine, televizija i štampa. Mediji danas su sve oko nas, počev od društvenih mreža, filmova i serija. Filmska i televizijska producentkinja, spisateljica, rediteljka i edukatorka iz Hrvatske, Tiha Gudac, kaže da osoba koja nije medijski pismena ne može raditi dokumentarni film, već ga može samo gledati. Za dokumentarni film kaže da je, danas, medijski prozivod, kao i da se forma filmske prozvodnje kroz vekove dosta promenila.
Mediologija
20. avg 2023.
Novinari zabrinuti: Kakav će uticaj veštačka inteligencija imati na društvo?
Mediologija
16. avg 2023.
Fenomen „Barbi”: Kako su roze štiklice zavladale medijima

Mediji širom sveta ne samo što su upali u marketinšku zamku filma „Barbi” već su u njegovoj promociji svakodnevno sa puno elana učestvovali, želeći da uzmu bar delić ogromne publike koju je privukao. Film je postao pop kulturni fenomen koji je imao i društvene i političke posledice, posebno kada je stvoren fenomen „Barbenhaimer” i kad su države počele da ga zabranjuju. Mediji su i kod nas o svakom detalju izveštavali intenzitetom kojim tabloidi prate rijalitije ili Vučića ‒ svi su svakog dana morali da objave nešto o lutki koja, uz njihovu pomoć, nikog nije ostavila ravnodušnim
Mediologija
11. avg 2023.
Za mlade TV i novine gotovo da ne postoje. Informišu se na internetu, za koji misle da više produbljuje nego što suzbija nasilje

Mladi se informišu preko društvenih mreža i preko portala, dok televizija i novine za njih gotovo da ne postoje. U tradicionalnim medijima nema ni sadržaja za mlade niti mladih sagovornika, kaže se u istraživanju KOMS-a i naglašava da mladi misle da internet više produbljuje nasilje nego što ga suzbija
Mediologija
10. avg 2023.
Meme kao forma medijskog sadržaja ili prosta replikacija društvene dinamike
Korupcija u političkim strankama, evroatlantski put Bosne i Hercegovine (BiH) i neispunjavanje obećanja države vrhunskim sportistima i sportiskinjama komplikovane su teme o kojima se mogu pisati redci i redci novinskih članaka. Sve tri teme, međutim, imaju zajedničko i to da mogu biti predstavljene u kratkom humorističnom vizualnom formatu, memeu (mimu).
Mediologija
10. avg 2023.
Birman: Umesto na otkrivanje istine, mediji se fokusiraju na klikove i pisanje za algoritme

Fokusiranost na klikove je postala tolika da su uredničke odluke vođene time umesto potrebom da se prikaže najbliža varijanta istine. Pisanje za algoritme, za klikove, za broj pregleda ‒ to je postalo precizno kao nauka i sistem je pukao, kaže za Cenzolovku Bob Birman, profesor novinarstva na univerzitetu Sirakuza i član borda Balkanske istraživačke mreže
Mediologija
07. avg 2023.
Zavera vetra
Dok se šut i iščupano drveće po Novom Sadu i Vojvodini još nisu ni raščistili, pojavljuju se teorije zavere o nedavnim olujama. Kao otrovne pečurke ili toksični narativi posle kiše.
Mediologija
07. avg 2023.
Niška klinika na meti teoretičara zavere
Sa portala poznatog po širenju dezinformacija, prethodnih nedelja prelila se na društvene mreže tvrdnja da se na zgradi Klinike za kardiohirurgiju UKC Niš nalazi masonsko „svevideće” oko. Iako postoje sličnosti, iz ove institucije osporavaju tumačenja teoretičara zavera. Na naše pitanje o ovom simbolu na fasadi, iz Kliničkog centra kažu da nisu upućeni u značenje i simboliku i da to nema veze sa pacijentima. Načelnik klinike doktor Dragan Milić u izjavi za Istinomer demantuje tvrdnje sa mreža i podseća da ovo nije prvi put da se za ustanovu koju vodi vezuju dezinformacije.
Mediologija
04. avg 2023.
Treća dob nepravedno zanemarena u programima medijske pismenosti
Osobe starije životne dobi nerijetko su, nepravedno i neopravdano, zanemarene u edukacijama o medijskoj pismenosti iako svakodnevno koriste društvene mreže i provode vrijeme na internetu.
Mediologija
04. avg 2023.
Google olakšava mogućnost uklanjanja ličnih podataka i eksplicitnih slika iz pretraživanja
Alat je za sada dostupan u SAD-u na engleskom, ali Google radi na tome da uskoro bude dostupan i na drugim lokacijama i jezicima.
Mediologija
02. avg 2023.
Algoritam ili urednik – ljudima je svejedno
Mediologija
25. jul 2023.
Srbija i tehnologija: Da li se društveni botovi u politici koriste samo za virtuelni obračun sa protivnicima
Mediologija
24. jul 2023.
Kako do informacija iz suda i tužilaštva
Mediologija
20. jul 2023.
Gugl testira novu veštačku inteligenciju koja može da piše vesti
Gugl testira novu tehnologiju veštačke inteligencije pod nazivom "Genesis" koja može da proizvodi sadržaj vesti.




