02. nov 2016.

RTK: Na korak od gašenja televizije

20161031nas_bZaposleni na Radio televiziji Kragujevac već pet meseci nisu primili platu, socijalni program im je ponuđen na papiru bez pečata, pa u sindikatu smatraju da je on samo skretanje pažnje od činjenice da je firma pred gašenjem. Zbog toga će u sredu 2. novembra organizovati protest ispred Radio Kragujevca

Novinari u privatizovanoj Radio televiziji Kragujevac već drugu nedelju sprovode jednočasovni štrajk upozorenje zbog neisplaćenih zarada i nemogućnosti da se sa gazdom dogovore o sudbini firme. Štrajk se najčešće odvija od 11 do 12 časova prepodne, a ponekad i tokom emitovanja Hronike, centralne informativne emisije u 19 časova.

Međutim, ovakav vid protesta još uvek nije doneo rešenje njihovih problema jer im gazda Radoica Milosavljević sada duguje već pet zarada. Poslednju platu su po rečima direktorke Irene Veličković primili 9. septembra, što je bila isplata za maj.

Zbog toga su svi Kragujevčani koji su pokušali da se informišu u ponedeljak ujutru na kanalu ove televizije, videvši da nema signala, pomislili da su radnici radikalizovali protest i otpočeli generalni štrajk. Ipak, po rečima Gorana Antonijevića, predsednika sindikata „Nezavisnost” i ujedno šefa tehnike na ovoj televiziji, problem je bila zastarela oprema koja je otkazala. To ga kaže ne čudi jer rade na opremi koja je stara više od 20 godina, pa iako je novi gazda po kupoprodajnom ugovoru morao u prvoj godini poslovanja da uloži 150.000 evra u njenu modernizaciju, to se nije dogodilo.

Kako to nije jedini uslov koji Milosavljević nije ispunio, sindikat je još pre tri nedelje poslao dopis Ministarstvu privrede da izvrši kontrolu sprovođenja kupoprodajnog ugovora, nakon čega bi usledio zahtev za raskid privatizacije.

– Ministarstvo privrede je dužno da automatski vrši kontrolu, ali u ovom slučaju odugovlači. Nezvanično smo dobili odgovor da čak i kad bi nam gazda uplatio zaostale zarade, da bi zatvorio drugi kvartal, verovatno bismo bili dovedeni u situaciju da na sledeće plate čekamo četiri meseca, do sledećeg kvartala. To znači da bi mi na plate mogli da računamo samo kada njemu zaprete aktiviranjem bankarskih garancija, objašnjava Antonijević.

On se pita zbog čega nadležni organi još uvek nisu reagovali, budući da je ovakvim poslovanjem firma dovedena na korak od gašenja. Račun televizije od petka je u blokadi 18 miliona dinara, isključeni su im telefoni i internet, pa je pitanje koliko duga televizija tako može da funcioniše.

– Mi smo kao zaposleni tokom ovih godinu dana uradili sve što je bilo do nas da emitujemo program. Vlasnik je taj koji postavlja direktora, a on bira urednike i novinare. Ako je Milosavljević procenio da postavljeni direktor ne može da zaradi novac, mogao je da ga smeni u prvim mesecima posle kupovine televizije, a ne da čeka da račun bude u blokadi, ističe naš sagovornik.

Umesto toga Milosavljević je radnicima ponudio socijalni program na papiru bez pečata, iz koga je teško zaključiti uslove, ali i ko stoji iza ponuđenog programa.

– Od ukupno 66 zaposlenih, 32 je potpisalo da želi da ode iz firme uz socijalni program i sindikat je poštujući njihovu želju poslao dopis Ministarstvu. Međutim, reč je o potpuno nezvaničnom programu i zato tražimo da sednemo sa gazdom i pregovaramo. Prvo, precizno mora da se utvrdi kolika je otpremnina, da li je ona 200 evra po godini staža, zatim da nam se isplate sve zaostale zarade i da se precizno utvrde rokovi isplate. Tek kad se sve to stavi na papir možemo da govorimo o socijalnom programu, da ne bi kasnije došli u situaciju da nas radnici pitaju šta ste to potpisivali, nama niko ništa nije platio, komentariše Goran Antonijević.

Iako se za socijalni program odlučila polovina radnika, on smatra da je tome doprinela klima u kojoj su radili proteklih godinu dana, ali i strah da bi sledeće godine, kada Milosavljević bude mogao da otpušta radnike, mogli da budu proglašeni tehnološkim viškom i dobiju otpremninu samo za dve godine rada, od kada je televizija privatizovana.

To je svojevrsna ucena kojoj su radnici podvrgnuti da bi napustili televiziju. Zbog toga, ali i činjenice da socijalni program vidi samo kao skretanje pažnje od problema sa kojima je televizija suočena, sindikat „Nezavisnost” će u sredu 2. novembra organizovati protest ispred zgrade Radio Kragujevca. Skup je već prijavljen policiji, a novinari će pored pokušaja da reše svoju situaciju, skrenuti pažnju državnim organima na sve katastrofalne privatizacije u zemlji.

 Foto: pressek.rs 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend