23. maj 2017.

„Novi Sad na konkursu dodeljuje novac Informeru i Srpskom telegrafu“

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NUNS) danas u zajedničkom saopštenju obaveštavaju javnost da Grad Novi Sad treću godinu zaredom krši Zakon o javnom informisanju i medijima i "ismejava konkursno sufinansiranje javnog interesa u sferi javnog informisanja".

„Skoro celokupan za tu priliku izdvojen novac građana dodeljuje režimskim glasilima, među kojima su i oni koji kontinuirano i sistematski krše novinarski kodeks“, tvrde NUNS i NDNV.

Prema stavu NUNS i NDNV, „manje-više ista ‘stručna’ komisija, sastavljena od predstavnika nereprezentativnih i režimskih udruženja, sprovodi očigledno negde unapred donesenu političku odluku o nagrađivanju poslušnih glasila“.

„Ove godine otišli su i korak dalje u sramoćenju Novog Sada i njegovih građana, i novac dodelili Informeru (1.000.000 dinara) i Srpskom telegrafu (900.000)“, ukazuju NUNS i NDNV.

„Podsećamo da je jedan od najvažnijih kriterijuma za dodelu sredstava za medijske projekte od javnog interesa upravo poštovanje Kodeksa novinara Srbije“, navode NUNS i NDNV i dodaju da su „ova dva lista, prema istraživanju Saveta za štampu, šampioni u njegovom kršenju i gaženju“.

„Osim toga, čak 4,5 miliona dinara, uzetih od Novosađana, dobio je SNS portal brif.rs, koji je takođe dobio ogromne iznose i na drugim konkursima u vojvođanskim lokalnim samoupravama“, napominju NUNS i NDNV.

U saopštenju se objašnjava da je ovaj portal „registrovan početkom godine kao partijski projekat i u jednom periodu je protivzakonito radio bez impresuma“.

Vojvođanski magazin dobio je dva miliona dinara na ovom konkursu, dodaju NUNS i NDNV i navode da iza njega stoji Goran Karadžić, koga su ova udruženja označila kao „jednog od glavnih naprednjačkih medijskih demijurga“.

Prema stavu NUNS i NDNV, „ovo su samo neki od najindikativnijih primera trošenja sredstava građana suprotno javnom interesu, odnosno partijske distribucije novca na novosadskom konkursu“.

Novac za medijske projekte dobila je i Srpska pravoslavna crkva, saopštavaju NUNS i NDNV, ali i brojne stručnoj javnosti nepoznate firme i organizacije.

Postoji ozbiljna indicija da su neki od članova konkursne komisije bili u otvorenom sukobu interesa, pa NUNS i NDNV najavljuju da će razmotriti mogućnost podizanja krivičnih prijava protiv njih.

U saopštenju NUNS i NDNV pozivaju medije koji su oštećeni na ovom konkursu da iskoriste zakonska prava i pokušaju da kroz upravni postupak ostvare svoja ugrožena prava.

„Nažalost, Novi Sad nije izuzetak. U skoro svim lokalnim samoupravama, kao i na pokrajinskom nivou, novac građana se dodeljuje režimskim medijima“, konstatuju NUNS i NDNV.

Ova udruženja smatraju da u „komisijama sede predstavnici fantomskih i režimskih udruženja koji samo pozajmljuju svoja imena za realizaciju partijskih interesa, a za to bivaju adekvatno nagrađeni“.

1 komentar za: “„Novi Sad na konkursu dodeljuje novac Informeru i Srpskom telegrafu“

  1. ilija tomow

    Ko to bre čita?Kod tih „novina“ i papir i boja su kancerogeni!!!?

    25. maja 2017. at 09:06

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend