09. avg 2017.

Tužilaštvo odbacilo krivičnu prijavu protiv urednika Informera i Pinka

I pored toga što su u tekstovima Informera, na Televiziji Pink i drugim medijima bez dokaza optuživani za najteža krivična dela, tužilaštvo odbacilo krivičnu prijavu uglednih novinara, aktivista i umetnika i odbilo da vodi postupak po službenoj dužnosti. Oštećeni uložili prigovor na ovakvu odluku

Ilir Gaši, Antonela Riha, advokat Miloš Stojković, Tamara Skrozza i Vukašin Obradović ispred Palate pravde u vreme podnošenja krivične prijave. Foto: Perica Gunjić / Cenzolovka

Više od 14 meseci nakon što je Informer objavio seriju tekstova u kojima je pojedine javne ličnosti optužio za zaveru protiv vlasti i nasilno rušenje ustavnog poretka, Više javno tužilaštvo u Beogradu odbacilo je krivičnu prijavu protiv glavnog urednika Informera Dragana J. Vučićevića, glavnog urednika Televizije Pink Željka Mitrovića i urednika drugih medija uključenih u ovu kampanju.

U obaveštenju koje je potpisao zamenik javnog tužioca Aleksandar Momčilović kaže se da je krivična prijava odbačena zato što „nema osnovane sumnje da su prijavljena lica izvršila navedena krivična dela niti pak neko drugo krivično delo za koje se goni po službenoj dužnosti, već se eventualno radi o krivičnom delu uvreda“.

Povezane priče

Tim povodom, potpisnici krivične prijave – Vukašin Obradović, tadašnji predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije, Ilir Gaši, direktor Slavko Ćuruvija fondacije, novinarke Antonela Riha i Tamara Skrozza i glumci Sergej i Branislav Trifunović – uputili su Apelacionom javnom tužilaštvu prigovor na ovu odluku i izdali saopštenje u kojem podsećaju da su bez ikakvih dokaza optuženi za učešće u zaveri za nasilno rušenje ustavnog poretka, da su dovedeni u vezu sa „stranim agenturama“, pokušajem stvaranja haosa u zemlji, pa čak i u vezu sa „ubijanjem Vučića“, kako se navodi u tekstovima Informera i drugim medijima koji su ovakve ili slične stavove prenosili, kao što su TV Pink ili portali Pravda i Zavetnici.

„Smatrajući da je obaveza države da, kažnjavanjem takvog postupanja, štiti svoje građane i brani kulturu ljudskih prava i javnog dijaloga, pre više od godinu dana podneli smo krivičnu prijavu protiv Dragana J. Vučićevića, Željka Mitrovića i ostalih pojedinaca koji su učestvovali u ovom sramnom poduhvatu“, podsećaju potpisnici saopštenja i dodaju:

„Za razliku od poduhvata za koji su oni optužili nas, ovde postoje dokazi – crno na belo. Ipak, formalno smo obavešteni da naša država ne smatra da postoje razlozi da se dalje bavi ovim slučajem. Iskoristili smo postojeće zakonske mogućnosti i podneli prigovor kojim tražimo da se krivična prijava ponovo razmotri.“

„Štampanjem naših fotografija i imena ispod naslova ‘KREĆE UBIJANJE VUČIĆA!’ i ‘ZAVERA PROTIV VLASTI U SRBIJI’, Informer je faktički štampao naše poternice“, kaže se u saopštenju javnih ličnosti koje su podnele krivičnu prijavu

„Štampanjem naših fotografija i imena ispod naslova ‘KREĆE UBIJANJE VUČIĆA!’ i ‘ZAVERA PROTIV VLASTI U SRBIJI’, Informer je faktički štampao naše poternice. Takođe, teza o zaveri je naširoko razglabana, a poternice umnožavane u razgranatoj mreži režimskih medija – uključujući i TV Pink, sajt opskurne nacionalističke organizacije Zavetnici, dnevni list Pravdu i druge.

Uvereni da sloboda govora i sloboda medija prestaju tamo gde počinje nečiji progon, kao javne ličnosti, novinari i aktivisti, preuzeli smo na sebe obavezu da ukažemo na odgovornost medija i novinara za iscrtavanje meta na nama, ili bilo kom drugom ko je juče ili danas osvanuo na naslovnim stranicama takozvanih tabloida.

Odluka o odbacivanju naše krivične prijave, još jednom pokazuje da oni koji ‘drugačije misle’ i javno istupaju, u Srbiji ne mogu da računaju na pravdu, pravednost i ravnopravnost, i da svako nekažnjeno može da ih optuži za šta hoće.

U takvom sistemu, sistemu urušenih i korumpiranih institucija, prigovor kojim tražimo ponovno razmatranje naše prijave može izgledati kao pucanj u prazno. Ipak, ovim činom želimo da poručimo državi i javnosti Srbije da nećemo odustati od borbe za vrednosti u koje verujemo, na svaki način koji nam je dostupan“, kaže se u saopštenju koje su potpisali Gaši, Skrozza, Riha, Obradović i Branislav i Sergej Trifunović.

1 komentar za: “Tužilaštvo odbacilo krivičnu prijavu protiv urednika Informera i Pinka

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend