13. avg 2021.

Najavljena budućnost Fejsbuka kakvu niste zamišljali

Piše RTS/Njujorker
IZVOR RTS

Suosnivač „Fejsbuka“ Mark Zakerberg opisao je budućnost svoje kompanije. Vizija koju je izneo nije zasnovana na oglašavanju, koje obezbeđuje veći profit kompanije, niti na širenju mreže koja već ima skoro tri milijarde aktivnih korisnika mesečno.

05. avg 2021.

Mrežni aktivizam

Piše Anja Vladisavljević

U moru reklama, govora mržnje i lažnih vijesti, na društvenim mrežama sve se češće izdvajaju profili i stranice aktivističkog sadržaja. Iza dijela njih stoje naši sugovornici, koji preko Facebooka, Instagrama i TikToka dopiru do građana i educiraju ih o zaštiti okoliša i zdravlja, ženskim pravima te potrošnji javnog novca

03. avg 2021.

„Takozvani“ i političke konotacije jezičkih konstrukcija

Piše Nedim Sejdinović

Pre nešto više od tri godine, urednik beogradskog dnevnog lista “Danas” Božidar Andrejić bavio se decenijskom upotrebom reči “takozvani” u diskursu medija u Srbiji. On tu reč svrstava među “govorne gluposti” i naziva je “verbalnim štitom”. Ukazuje da se ona uglavnom koristi ne u svom osnovnom značenju, nego sa negativnom konotacijom kojom se osporava legitimitet ili samo postojanje neke pojave ili institucije, ili države. Autor veli da se “takozvano” upotrebljava kao neka vrsta “magijske reči”. “Izgovoriš je i problem nestane”. I konstatuje: “Sa filozofijom ‘takozvanosti’ i sam dijalog (Kosova i Srbije) i sve u stvarnosti biva – takozvano!”

01. avg 2021.

Tri četvrtine građana Srbije veče provodi ispred televizora

Piše M. Obradović
IZVOR Danas

Kako se građani Srbije informišu o dešavanjima u društvu? Koliko koriste medije i možda još važnije koje? To su neka od pitanja na koje može da odgovori istraživanje koje su u martu uradili Kliping i Smart risrč (Smart Research) na više od 1.100 ispitanika.

23. jul 2021.

Kako do kredibilnih izvora u izvještavanju o nauci?

Piše Jelena Kalinić
IZVOR Media.ba

Naučno novinarstvo u našem regionu, a pogotovo u BiH nije toliko zastupljen žanr. Međutim, u svijetu, naročito u Ujedinjenom Kraljevstvu, Francuskoj, Njemačkoj i SAD-u, ovaj vid novinarstva se kultiviše decenijama, a negdje i preko sto godina. Nature Magazine, koji objavljuje naučne radove, kao i članke o nauci i vijesti iz nauke, osnovan je 1869. godine dok je Scientific American osnovan 1845. Niz respektabilnih medija poput BBC-a, Guardiana, New York Timesa imaju rubrike posvećene nauci, u kojima pišu neka od najboljih imena u ovoj oblasti – Carl Zimmer, Ed Yong i drugi.

09. jul 2021.

Smiješane najlakše se piju: Rast poverenja i pad prihoda

Piše Branko Čečen*

Novi izveštaj Rojtersovog instituta za izučavanje novinarstva kaže da je poverenje u medije zbog epidemije i dalje u blagom porastu, ali i da je kriza gotovo dotukla štampu, koja je tradicionalno i faktički najkredibilniji segment medijske produkcije (osim tabloida, naravno, ali svako ima nepodnošljivog ujku u familiji)

08. jul 2021.

Mediji utiču na pismenost građana, zato je neophodna saradnja novinara i lektora

Piše Aleksandar Đokić

Itekako umesto pravilnog i te kako, akamoli umesto a kamoli, ustvari umesto u stvari – ovo su samo neke od grešaka koje se pojavljuju u novinama, na portalima i televizijama u Srbiji. Prateći medije, ljudi nesvesno mogu da usvajaju pravopisna i gramatička pravila, a da bi ti tekstovi u potpunosti bili u skladu sa standardnim srpskim jezikom i da bi se ispoštovale sve normativne finese, novinarima je neophodna saradnja sa lektorima – smatra doc. dr Aleksandra Janić sa Departmana za srbistiku Filozofskog fakulteta u Nišu.

05. jul 2021.

Lalić: Mnogi novinari ne vole posao kojim se bave

FoNet
IZVOR Danas

Nije lako ne ogrešiti se o novinarski profesionalizam u ovoj sredini, gde mnogi novinari ne vole posao kojim se bave, već žele da budu aktivisti, u politici ili u agencijama za odnose sa javnošću, izjavio je danas glavni urednik beogradskog lista Nedeljnik Veljko Lalić, na onlajn predavanju iz serijala „Uloga slobodnih medija u razvoju demokratije“.

06. maj 2021.

Treninzi za novinare: Zaštita podataka o ličnosti

SHARE Fondacija u saradnji sa Misijom OEBS-a u Srbiji organizuje online trening iz oblasti zaštite podataka o ličnosti za novinare i medijske organizacije širom Srbije. Cilj treninga je da unapredi poštovanje zaštite podataka o ličnosti i pomogne medijima da implementiraju propise, standarde i dobre prakse u skladu sa njihovim mogućnostima. Sprovođenje treninga je podržano u okviru projekta Misije OEBS-a u Srbiji “Konsolidovanje procesa demokratizacije u sektoru bezbednosti u Srbiji”, koji je finansijski podržala Švedska agencija za međunarodnu razvojnu saradnju.