
Nije neuobičajeno da kandidati za predsednika država gostuju u zabavnim tok šou programima. Tako je Donald Tramp gostovao kod Džimija Felona u „Noćnom šouu“, a aktuelni predsednik Srbije se sinoć pojavio u Amidži šou na TV Pink.
Subotičani „Video kreativa timu“ Milana Švelja lane plaćali 125.000 dinara po televizijskom prilogu u trajanju do 5 minuta, da bi Šveljo, potom, sav novac dobijen na subotičkom konkursu, ukupno 2.500.000 dinara, uplatio drugim firmama i organizacijama. Firma Vladana Stefanovića „šminkanje, kostimiranje i maskiranje“ od Švelja naplatila 320.000 dinara. Zbog čega je našem društvu prihvatljivo da članovi medijskih komisija, delegirani iz Stefanovićevih organizacija, kao što je Savez udruženja „Asocijacija radio-televizija Srbije“, učestvuju u dodeli budžetskog novca Stefanovićevim firmama?

U kampanji pred izbore u Srbiji u nedelju, 3. aprila, bilo je pokušaja da se uspostavi medijska ravnoteže i da zastupljenost kandidata bude nešto demokratičnija nego ranije, ali ti pomaci su nedovoljni i daleko su od demokratskog standarda, rečeno je na predstavljanju medijskog monitoringa Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).
Trideset miliona dinara iz budžeta grada Leskovca, koji pune svi črađani, biće potrošeno na sufinansiranju javnog interesa u medijskim sadržajima. Zvaničnu odluku o tome donela je tročlana komisija mada se gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović ponašao kao da je on “dao pare” meidjima. Možda i jeste, ko zna. Kakogod, projekat Regionalne informativna agencija JUGpress, prvog medija…

Monitoring televizija sa nacionalnom pokrivenošću koji je sprovela CRTA pokazao je da su najviše neutralno predstavljani Aleksandar Vučić, Miloš Jovanović, Boško Obradović i Milica Đurđević Stamenkovski, dok je Zdravko Ponoš najviše negativno predstavljen, u 72 odsto vremena, izjavila je FoNetu analitičarka organizacije CRTA Aleksandra Srećković.

Umesto u listu Eko Palež, tekstovi u okviru projekata koje je iz budžeta sufinansirao Obrenovac sa 2,8 miliona dinara objavljivani su u listu Novi Palež koji nije u Registru medija, što je suprotno zakonu. U ugovorima s obrenovačkom opštinom čak je naveden lažni izdavač Eko Paleža, zbog čega pravnici smatraju da bi i predsednik opštine Miroslav Čučković, inače redovni kolumnista Novog Paleža, i njegovi službenici mogli i krivično da odgovaraju
Od kad je najavio medijski post, predsednik Aleksandar Vučić svakodnevno gostuje na televizijama. Glavna poruka kampanje je da je Srbija oaza stabilnosti, dok je u svetu pakao. Mediji tako ostaju glavna poluga vlasti.
Na javnom servisu Srbije i na tri od četiri televizije sa nacionalnom frekvencijom, lista "Aleksandar Vučić - Zajedno možemo sve" najviše je zastupljena parlamentarna izborna lista. To su navodi REM-ovog Izveštaja o nadzoru medija.

Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija izjavio je u Danu uživo da „problem koji Srbija ima sa korišćenjem javne funkcije u predizbornom periodu nije rešen“. Prema njegovim rečima, „jedino što nećemo gledati ovih dana je da neki ljudi koji su direktno kandidati direktno otvaraju nekakva gradilišta“.
Zašto besplatni mesečnik, bez uticaja na javno mnjenje i sa minimalnim štampanim tiražom, uživa enormnu budžetsku podršku?

Delegacija Udruženja novinara Srbije (UNS), na čelu sa predsednikom Živojinom Rakočevićem, danas je posetila gradsku kuću u Smederevu, tražeći sastanak sa funcionerima grada, kako bi razgovarali o konkursu za projektno sufinansiranje medijskog sadržaja od javnog značaja, koji je upravo zaključen. Iako UNS više od mesec dana pokušava da zakaže sastanak, niko od čelnih ljudi ni danas nije bio spreman za razgovor.

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) pre tri dana objavilo je izveštaj o nadzoru medija - četvrti presek praćenja kampanje sa podacima o zastupljenosti učesnika u periodu od 15. februara do 13. marta, kada je bio rok za podnošenje izbornih lista. Takođe, u izveštaju su izneti i prvi podaci o zastupljenosti kandidata za predsedničke izbore za period od 2. marta, kada su raspisani predsednički izbori, zaključno sa 13. martom. Osvrćući se na izveštaje, pre svega na metodologiju, sagovornici portala N1 Zlata Đorđević iz Transparentnosti Srbija i Zoran Gavrilović iz Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) kažu da se može postaviti pitanje zašto još neke televizijske stanice nisu uključene u nadzor, a navode da je jedan od glavnih problema što se aktivnosti državnih funkcionera mere koliko su ukupno bili zastupljeni, pa se ne vidi jasno koliko ima funkcionerske kampanje. Gavrilović ističe da su u poslednjem izveštaju pomešane teme i tonaliteti, a i da se podaci za liste pokazuju zbirno, iako sve emisije - nemaju istu gledanost. Kako ocenjuje, metodologija je "na nivou karikature".

Viši sud u Beogradu usvojio je tužbeni zahtev profesorke Ekonomskog falulteta Danice Popović i obavezao kompaniju Adria Media Group, kao izdavača Kurira, i Rajka Nedića, kao odgovornog urednika tog dnevnog lista i elektronskog izdanja medija Kurir.rs, da joj zbog povrede časti i ugleda, isplate 150 hiljada, sa zateznom kamatom, počev od 1.12.2021.

„U vezi sa netačnim i tendencioznim naslovima koji su plasirani u nekim medijima o četvrtom izbornom izveštaju REM-a o toku izborne kampanje za period 15.02. do 13.03.2022. godine, gde se navodi da su „Aleksandar Vučić i SNS najzastupljeniji na svim televizijama“, Savet REM-a sa indignacijom odbacuje sve pokušaje da se izveštajima REM-a manipuliše u izbornoj kampanji, nezavisno od toga koji je politički akter u pitanju“, saopštilo je danas ovo regulatorno telo.
Privremeno nadzorno telo za praćenje medija tokom izborne kampanje podseća medije na odredbu Zakona o elektronskim medijima po kojoj je poslednjih deset dana pre dana određenog za izbore zabranjena funkcionerska kampanja.