Prijedlog direktive pokrenuo je žestok lobistički rat medijskih kuća i umjetničke industrije te tehnodivova i pobornika slobode interneta.
Mediologija
12. feb 2019.
Konačan obračun: YT protiv teorija zavere, čudotvoraca i ravnozemljaša
Mediologija
10. feb 2019.
Izazovi štampe u 21. veku
Budućnost dnevnih novina i odabir strategija za njihov opstanak jedna su od tema koja su u fokusu javnosti; laičke i stručne.
Mediologija
07. feb 2019.
Hoće li roboti „uzeti hleb“ novinarima?
Dok štampani mediji koji se bave privrednim temama, pre svega finansijama, smanjuju broj novinara, sve se češće angažuju roboti, koji ne traže povišicu plate, ne žale se na prekovremeni rad, a mnogo su brži od svojih "ljudskih kolega" kada treba saopštiti pad ili porast cena, prenosi američki Njujork tajms.
Mediologija
07. feb 2019.
Kako su izgledali stripovi pre 80 godina?
U listovima Vreme i Pravda nalazimo kako su izgledali stripovi, koji su zasmejavali naše građane, pre 80 godina.
Mediologija
03. feb 2019.
Treba li novinarima mediologija
Mediologija
31. jan 2019.
Pet stvari o budućnosti profesije koje svaki novinar treba da zna

Jedan deo srpskih medija nastoji da ide u budućnost, drugi spokojno obitava u prošlosti uveren u ispravnost svoje stare dobre „škole novinarstva“ i vernost starih korisnika (uprkos poslovnim gubicima), dok treći kreira eksploziju uništenja uloge medija u društvu, poverenja korisnika i zdravog razuma kao vrednosti.
Mediologija
17. jan 2019.
Starije generacije sklonije širenju lažnih vesti
Lažne vesti predstavljaju sve veći problem, te socijalne platforme nalaze nove načine da se protiv njih bore. Nove inicijative imaju za cilj da mlađe generacije edukuju o načinima na koje se prepoznaje tačnost informacija koje se dele, dok starije generacije ostaju prepuštene same sebi, što utiče na to da su najodgovornije za širenje dezinformacija.
Mediologija
31. dec 2018.
Pozitivni efekti koji mediji mogu imati na decu
Postoje li benefiti koje mediji mogu da pruže deci i tinejdžerima? Da!
Mediologija
29. dec 2018.
Medijske kooperative: Model za opstanak malih i nezavisnih lokalnih medija
Mediologija
28. dec 2018.
Filmovi o novinarima i za novinare
Mediologija
27. dec 2018.
Provera govora političara uživo: Činjenice iznad svega!

Televizije u SAD počele su da, još dok traje konferencija za novinare, proveravaju istinitost onoga o čemu političari govore. Razvija se i aplikacija koja proverava govor uživo. Pitanje je vremena kada će takva tehnologija stići kod nas, ali je još veće pitanje da li će nacionalne televizije smeti da taj alat primenjuju
Mediologija
26. dec 2018.
JEZIK, KULTURA i MEDIJI, novi izborni predmet u gimnazijama (VIDEO)
Sva istraživanja proteklih godina pokazala su da građani Srbije imaju nizak nivo medijske pismenosti. Još 2012. u akcionom planu Medijske strategije, koju je usvojila Vlada Srbije, navedena je potreba preispitivanja zakonske mogućnosti uvođenja medijske pismenosti u proces obrazovanja. Međutim sve do ove godine đaci su sa kritičkim vrednovanjem medijskih sadržaja mogli da se sretnu samo na nekoliko časova u okviru predmeta Građansko vaspitanje. Od ovog septembra to je novi izborni predmet u gimnazijama širom Srbije. Za TV Mrežu prilog Biljane Đogić.
Mediologija
21. dec 2018.
Na Zapadu raste poverenje u tradicionalne medije, u Srbiji veruju televiziji i internetu
Mediologija
20. dec 2018.
Vodič za bezbednost novinara: Ko gleda kroz našu kameru i čita našu poštu?
Mediologija
18. dec 2018.
Kako da putem Instagrama napravite svoju televiziju?
Mediologija
10. dec 2018.
I najmanji problemi medija u SAD znače ogromno pogoršanje slobode medija u Srbiji i regionu

Svaka diktatura ima svog Slavka Ćuruviju. Za takva dela osvajanja slobode trebalo je imati ogromnu hrabrost. Zbog toga ne smemo da zaboravimo žrtvu koju su novinari poput njega položili da bismo mi danas mogli da živimo slobodno, kaže za Cenzolovku novinarka Ksenija Pavlović Mekatir, koja predaje na Jejlu i izveštava iz Bele kuće
Mediologija
05. dec 2018.
Veštačka inteligencija koja analizira medije
Osnovni cilj je pribavljanje podataka o aktivnostima brendova na internetu, ali se može koristiti i u svrsi analiziranja prisutnosti određenog pojma u medijima, kao i u u istraživačke svrhe (ako želimo da kvalitativno i kvantitativno izmerimo prisustvo neke pojave ili termina u medijima i na društvenim mrežama)
Mediologija
28. nov 2018.
BIRODI: O SAD, EU i Rusiji izveštava se neanalitički i plitko
Rezultati istraživanja Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) pokazuju da televizije o temama u kojima se pominju akteri iz Evropske unije, Sjedinjenih Američkih Država i Rusije izveštavaju biltenski, plitko, neanalitički i u funkciji "servisera aktera" koji imaju moć.
Mediologija
25. nov 2018.
Internetsku medijsku pismenost uvesti u programe formalnog obrazovanja
Sistem formalnog obrazovanja, iako složen i spor u reformama, može da doprinese obrazovanju učenika o internetskoj medijskoj pismenosti i zbog toga ga treba što pre uvesti u formalno obrazovanje u regionu, zaključeno je danas u Novom Sadu na Regionalnoj konferenciji "Mediji za građane, građani za medije".






