Staro pitanje, novi odgovori – da li je ipak odzvonilo štampanim medijima? ...
Mediologija
21. okt 2022.
Da li je TV i dalje medij budućnosti ili postaje medij prošlosti? (VIDEO)
Mediologija
18. okt 2022.
Prijavite se na trening istraživačkog novinarstva
Ukoliko želite da naučite ili usavršite tehnike istraživačkog novinarstva, prijavite se na trening koji organizuju CINS i Transparentnost Srbija.
Mediologija
18. okt 2022.
EK objavila smernice za nastavnike za rad na digitalnoj pismenosti mladih
Evropska komisija objavila je Smernice za nastavnike i vaspitače u osnovnim i srednjim školama o tome kako da se bave dezinformacijama i promovišu digitalnu pismenost u učionicama.
Mediologija
14. okt 2022.
Pinpoint, novi Googleov alat za novinare
Mediologija
11. okt 2022.
Magija narativnih trikova: od hladnog čitanja do Forerovog efekta
Otkako postoje kultovi i religije postoje i pojedinci koji tvrde da imaju magične i natprirodne sposobnosti – magovi, čarobnjaci, vidovnjaci, gatare i slični. Oni se nude da uz pomoć svojih magičnih sposobnosti reše određeni problem koji čovek ima.
Mediologija
07. okt 2022.
Mnogi naseli na montažu Informerovog članka o mobilizaciji Srba za rat u Rusiji
Članak dnevnog lista “Informer” u kome se tvrdi da će “Rusija mobilisati i hrabru braću Srbe”, po već utvrđenom spisku, iako se već danima širi Fejsbukom — ne postoji. U pitanju je foto-montaža koja je u nekoliko različitih verzija našla svoj put do ogromnog dela korisnika društvenih mreža.
Mediologija
05. okt 2022.
Sa UNS-ove radionice o informacionoj bezbednosti: Intervju koji snimite telefonom nije samo vaš
Samo u 2019. godini „procurelo“ je 1,76 milijardi zapisa, a imajući u vidu veliki deo sveta koji ne koristi internet, to znači da je neki podatak svakog od nas te godine bio otkriven, rekao je Rade Dragović iz Instituta za standarde i tehnologije novinarima i studentima novinarstva na predavanju o informacionoj bezbednosti u Pres centru Udruženja novinara Srbije (UNS).
Mediologija
04. okt 2022.
Pokreće se Akcelerator medijske održivosti
Grupa međunarodnih organizacija koje podržavaju održivi razvoj medija pokreće Akcelerator medijske održivosti (Media Viability Accelerator), onlajn alat čiji je cilj poboljšanje finansijske stabilnosti nezavisnih medija na tržištima širom sveta.
Mediologija
28. sep 2022.
Najluđe teorije zavere o tome zašto nas popisuju: „Proslede Gejtsu, pa zabrane da sušiš slaninu“
U subotu počinje popis stanovništva i sem toga što će se raditi elektronski, nekih većih novina nema. Međutim, iako smo popise imali i pre, odjednom su se pojavili teoretičari zavere koji tvrde da iza toga stoje razne organizacije koje žele da zloupotrebe naše podatke.
Mediologija
20. sep 2022.
Snaga dobre priče: O mitologiji medija

Mudri državnici, hrabre vođe, lažni doktorati, odvažni uzbunjivači, kvarni preletači, devastacija prirodne sredine, kriminal i korupcija takođe imaju formu mitova, bajki, legendi i basni, te jednog holivudskog filma. Neke od ovih priča su čista propaganda ili lažne vesti, a neke su važne istraživačke priče u interesu javnosti. Ali, zajedničko im je da su sve to – dobre priče o herojima i antiherojima, dobrim momcima i zlikovcima. I što zatim utiče na naše moralne kompase
Mediologija
12. sep 2022.
Ne, globalno zagrevanje nije najveća prevara u istoriji čovečanstva

Američki biznismen Denijel Penja na viralnom video snimku tvrdi da su klimatske promene najveća prevara u istoriji čovečanstva. Kao glavni argument, Penja navodi "podatak" da banke i dalje nude dugoročne hipoteke na područjima koja su ugrožena poplavama u Americi. Prema njegovim rečima, “nivo mora ne raste”, a “finansijski investitori to vrlo dobro znaju i zato nastavljaju sa ulaganjima”. Penjine tvrdnje, međutim, nisu naučno utemeljene. Promena klime na Zemlji dovela je do viših temperatura, porasta nivoa mora i ekstremnih vremenskih nepogoda. Trenutno se koncentracije ugljen-dioksida i drugih gasova staklene bašte povećavaju zbog emisija izazvanih ljudskim faktorom. Banke i drugi finansijski investitori identifikovali su klimatske promene kao poslovni izazov i rizik.
Mediologija
09. sep 2022.
Reality programi: Instant popularnost
Reality programi kao bijeg od svakodnevnice? Pitanje kojim se globalno treba pozabaviti jeste od čega se i u šta bježi.
Mediologija
08. sep 2022.
„Vladimir Putin planira da otkrije planove Zapada za ‘depopulaciju’ sveta“ i drugi mitovi vezani za napad Rusije na Ukrajinu
U Demostatovom nastavku serijala članaka o razotkrivanju mitova kojima se šire dezinformacije, bilo je reči o zabludama koje se pletu oko ruskog napada na Ukrajinu.
Mediologija
07. sep 2022.
RTS se opio “Koktelom ljubavi”: Javni servis u prilogu o slavlju sportista naseo na lažne snimke

Dugo vremena unazad jedna od omiljenih mim pesama (da, stigli smo do toga da postoje i takve pesme) je narodnjak “Koktel ljubavi” Nedeljka Bajića Baje. Uz ovu pesmu slave mnoge naše reprezentacije svoje pobede u raznim sportovima, ali uz nju se prave i razne fotomontaže i smešni internet klipovi, za koje se do sad dešavalo da oni koji ne razumeju baš kako intertet funkcioniše poveruju da su pravi. Izgleda da u takve, od sad se ubrajaju i članovi sportske redakcije RTS-a.
Mediologija
02. sep 2022.
Deo onih koji veruju u laži, propagandu i teorije zavere ipak je moguće naučiti da prepoznaju manipulacije

Neki ljudi zaista postanu bolji u raspoznavanju pouzdanog od nepouzdanog sadržaja na mrežama i oprezniji konzumenti vesti. Ispostavilo se da pet procenata onih koji su gledali Jutjub animacije bolje uočavaju dezinformacije. Pet procenata – malo li je na ovu inflaciju laži? Pa još kada se ima u vidu da je to razlika koja može da dovede do nečije pobede ili poraza na izborima!
Mediologija
01. sep 2022.
Ovo moderna verzija Fejsbuka i hit je među mladima: Zašto je aplikacija iz 2019. godine sada u fokusu
Mediologija
30. avg 2022.
Ne rizikuj, zaštiti podatke – UNS poziva na kurs o informacionoj bezbednosti novinara
Udruženje novinara Srbije (UNS) poziva novinare i medijske radnike na jednodnevni kurs o informacionoj bezbednosti koji će biti održan 4. oktobra, od 11 sati, u Pres centru UNS-a, Knez Mihailova 6/3, Beograd.
Mediologija
26. avg 2022.
Satira treba biti kritika, a ne dezinformacija
Kada mediji objave satirične sadržaje bez provjere izvora, kao istinite informacije, nastaje lažna vijest.
Mediologija
25. avg 2022.
Nova inicijativa podstiče redakcije na inovacije u oblasti veštačke inteligencije
Tehnologija u novinarstvu se uvek razvija. Od novinarstva na pametnim telefonima, preko izveštavanja na Tviteru i TikToku, do tzv. „data“ novinarstva, savremeni novinari se oslanjaju na novu tehnologiju kako bi svoj posao učinili lakšim, a svoje priče upečatljivijim i privlačnijim.


