19. jul 2022.

Ko je novinar danas, a šta će biti sutra

Piše Branko Čečen

Najpopularniji novinari, vezani za, pre svega, TV brendove, beli su muškarci i, svi odreda, imaju ogromno sledbeništvo na društvenim mrežama koje koriste agilno, mnogo i vešto, pokazuje ovogodišnji izveštaj Rojtersovog instituta za proučavanje novinarstva

08. jul 2022.

Novinari razvili neke digitalne veštine, ali im je i dalje potrebna obuka o bezbednosti i proveri podataka ili objava na mrežama

Piše Ivana Predić

Nove tehnologije su snažno prodrmale novinarstvo i postale izazov sa kojim se i dalje suočava najveći deo novinara, koji ne uspevaju uvek da isprate sve novine u digitalnoj sferi. Istraživanje o digitalnim kompetencijama novinara, o kojem za Cenzolovku govori dr Snežana Perin Milinković, pokazuje da je neophodna sistemska podrška za ulaganje u tehniku i obuku zaposlenih, posebno kada su u pitanju digitalna bezbednost, provera podataka ili verifikacija fotografija i objava na društvenim mrežama

01. jul 2022.

Prilagođavanjem medijskog sadržaja društvenim mrežama mediji mogu doći do šire publike

Piše Kristina Milić

U eri interneta i onlajn medija i društvenih mreža, društvene mreže pomažu tradicionalnim medijima da dođu do novih pratilaca i šire publike. Osnovne tehnike digitalnog marketinga mogu se primeniti i u novinarstvu, a njihova i primena može nam pomoći da privučemo publiku, kaže Danijela Vujošević, konsultantkinja za digitalni marketing.

28. jun 2022.

Medijska babaroga: Da li su masovni mediji zaista toliko uticajni?

Piše Aleksej Kišjuhas

Koja je omiljena babaroga neobaveštenih društvenih naučnika, i laika koji se tako osećaju? Masovni mediji. „Uticaj medija (na)...“ je istraživačka hipoteza, ali i izanđala frazetina koja se koristi za objašnjenje ama baš svega skarednog u društvu. Od uspona desnice na političkoj sceni Srbije, preko nečuvene cene malina na lokalnoj pijaci, sve do coktanja zbog one male sa trećeg sprata pošto je minđušom probušila pupak (kako je samo nije sramota). I, ko je kriv? Krivi su mediji, zar ne?

15. maj 2022.

Politički vračevi

Piše Aleksej Kišjuhas
IZVOR Danas

U političkoj (ne)kulturi ili zoon-političkom vrtu naše Republike, postoji istaknuto mesto za jednu posebnu vrstu organizma – političke analitičare. I tako je od 2000, pošto su ove žive vrste dotad bile gotovo nepoznate u crevnoj flori i medijskoj fauni našeg društva.

13. maj 2022.

Čemu još TV debata?

Piše prof. dr Aleksej Kišjuhas
IZVOR NNŠ

Tresli se izbori, rodio se Vučić. Usput nam se dogodilo i previše nijansi ekstremne desnice, ali i jedna odvažna leva koalicija u popularno zelenoj boji. Evrovizijskim vokabularom, i šta ćemo sad? Jer, naša skaradna sociopolitička stvarnost je ostala jedna te ista. S druge strane, pustinja ovdašnje medijske stvarnosti je u predizborno doba bila (oprezno) otvorenija prema kandidatima opozicije, simulirajući demokratiju, te iluziju slobode govora i izražavanja u našoj Republici ili javnoj stvari (Res publica). Pa smo posvedočili sporadičnim gostovanjima i onih opozicionih kandidata na prorežimskim i ružičastim medijima, kao i po narajcanim TV debatama – iako sa (ne)opravdanim izostankom Aleksandra Vučića lično.

01. maj 2022.

Tviter pod Maskom: Pet pitanja na koje novi vlasnik mora da odgovori

Piše Zoran Stanojević
IZVOR RTS

Izgleda da je lakše naći 44 milijarde dolara za kupovinu Tvitera nego taj društveni medij učiniti prosperitetnim, profitabilnim, a apsolutno slobodnim. Ilon Maks, od ponedeljka „gazda na Tviter", moraće da pronađe odgovore na mnoga pitanja, a mi smo izabrali pet ključnih.

15. apr 2022.

Lutak Albertik nije iskorišćen za lažiranje ratnih stradanja u Ukrajini

Piše Tamara Tančić
IZVOR Istinomer

Morbidan video snimak na kojem dva čoveka obavijaju lepljivom trakom nešto poput drvenog ili gumenog lutka koji izgleda kao ljudsko telo, zaintrigirao je korisnike društvenih mreža nakon što ga je ruska državna televizija emitovala kao dokaz da Ukrajina lažira ratne žrtve. Činjenica je, pak, da se radi o sceni sa snimanja TV serije u Ruskom gradu Vsevološk.